ČD: V pondělí se rozjedou další mezistátní spoje, přibydou Pendolina i vlaky do Berlína a Vídně

11.06.2020 18:18 | Zprávy

Od neděle 14. června do úterý 16. června končí další koronavirová omezení v dopravě. Na železnici se vrátí rychlovlaky Railjet do Vídně a Grazu a rozšíří se počet spojů Berliner do Německa.

ČD: V pondělí se rozjedou další mezistátní spoje, přibydou Pendolina i vlaky do Berlína a Vídně
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Obnoveny budou také přeshraniční osobní vlaky do Německa nebo Rakouska. K běžnému jízdnímu řádu se vrátí také spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, zbývající Jižní expresy do Českých Budějovic a Lince a přibydou také vlaky Západní expres mezi Prahou a Plzní.

„Po dohodě s objednavateli a zahraničními partnery obnovíme postupně od neděle 14. června do úterý 16. června provoz dalších mezistátních vlaků. Od 14. června se vracíme u vlaků Berliner k plnému jízdnímu řádu do Německa, a to včetně plánovaných cílových stanic v Hamburku a Kielu. Od pondělí 15. června pak v plném rozsahu obnovíme mezistátní dopravu Railjety Vindobona a Jižními expresy do Vídně, Grazu a Lince. Ve stejný den obnovujeme také regionální přeshraniční spoje do Německa a Rakouska. Opět tak nabídneme rychlé a komfortní cestování do zahraničí. Například cesta do Vídně nebo Berlína trvá přibližně 4 hodiny, vlaky pojedou každé dvě hodiny a cestující mají ve vlacích k dispozici Wi-Fi připojení k internetu, restaurační vůz, speciální místa pro cestování s dětmi nebo pro přepravu jízdních kol,“ vyjmenovává rozsah změn a nabídku obnovených spojů Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Ve směru do Německa, Rakouska a na Slovensku se tak vrátí jízdní řády téměř ke stavu před epidemií COVID-19. Omezení zatím potrvá především u nočních vlaků a u několika dalších spojů, jejichž provoz je ovlivněn výlukami nebo uzavřením dalších zemí na trase vlaků. Obnovení jejich provozu se předpokládá po otevření hranic těchto států, pravděpodobně na konci června. Do 11. července je také omezen provoz linky Praha – Mnichov pouze na úsek Praha – Plzeň, a to z důvodu výluky a opravy tratě mezi Plzní a Domažlicemi a také na německé straně.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

Proč vás, potažmo nás má v Bruselu zastupovat nějaký Slovák?

To to pěkně začíná. Proč jste si toho na sebe nabral tolik, když to evidentně nezvládáte? A kdy už to rozseknete s tím Turkem? Nebylo by nejjednodušší, kdybyste místo něj nominovali prostě někoho jiného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska

7:23 Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska

Uplynulých dvanáct měsíců se neslo ve znamení rozvoje i udržení spolehlivosti provozu české železnic…