CENDIS: Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů

24.09.2021 17:56 | Tisková zpráva

Za téměř deset měsíců fungování elektronické dálniční známky se jich ke dnešnímu dni prodalo 5 039 232 kusů za 4 816 517 730 korun. Přitom v roce 2020 si papírovou dálniční známku koupilo celkem 5,3 mil. zákazníků.

CENDIS: Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

S výjimkou letošních letních měsíců, kdy se prodávaly především desetidenní e-známky, zůstává největší zájem o ty roční. Dosud si je zakoupilo zhruba 2,7 milionu motoristů, třicetidenní variantu 0,5 milionu lidí a desetidenní 1,8.

„Přestože do letošních čísel prodejů ještě výrazně zasáhl covid, už nyní máme téměř stejné prodeje jako za celý loňský rok,“ hodnotí ministr dopravy Karel Havlíček a dodává: „Lidé si mohou pořídit e-známku velmi snadno, a ještě si sami nastavit její platnost, což obojí vede ke zvýšenému zájmu o e-známky.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Opravdu potřebujeme migranty?

Řada politiků včetně vás tvrdí, že ano, protože Evropa stárne a chybí pracovní síla. Ale není to chyba vás politiků, že jste neudělali více pro vyšší porodnost? A s tou prací není spíš problém v tom, že firmy hledají levnou pracovní sílu, že kdyby platili v ČR určitě více, že by nebyl nedostatek záj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Čtrnást jeskyní ČR cílí na rodiny s dětmi

22:03 Správa jeskyní: Čtrnást jeskyní ČR cílí na rodiny s dětmi

Jeskyně se připojují k turistickým objektům, které cílí na rodiny s dětmi a od prázdnin zavádí rodin…