ČEZ: Nastal čas demoličních prací prunéřovské jedničky, první jdou k zemi čtyři ventilátorové chladicí věže

14.05.2022 10:59 | Komerční článek

První ze čtyř ventilátorových chladicích věží Elektrárny Prunéřov 1 to má definitivně spočítáno. Drapáky bouracího stroje se do ní zakously v pátek 13. května. Jakmile bude srovnána se zemí, čeká stejný osud i zbývající tři věže.

ČEZ: Nastal čas demoličních prací prunéřovské jedničky, první jdou k zemi čtyři ventilátorové chladicí věže
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Elektrárna Prunéřov 1 byla definitivně odstavena z provozu 30. června 2020. Od té doby zde proběhly práce, spojené se zajištěním odstavené technologie z hlediska požární ochrany, bezpečnosti a zdraví při práci a ochrany životního prostředí. Nyní probíhají různé demontážní práce ve všech objektech, z nichž většinu čeká demolice. Jako první se demoličního výměru dočkaly právě chladicí věže.

„Demontáží technologií a následnými demolicemi objektů Elektrárny Prunéřov 1, která sloužila svému účelu 53 let, pokračujeme v naplňování naší strategie Čistá Energie Zítřka. Jejím cílem je přechod na nízkoemisní výrobu elektřiny a v případě prunéřovské jedničky se nyní jedná o přípravu lokality k dalšímu využití. Probíhají demontáže technologií ve vnitřních prostorách jako příprava na demolice vlastních objektů. Demontovány tak jsou například již pásové dopravníky, věžové mlýny či právě ventilátory chladicích věží, ale i třeba opláštění budov, dále úpravy oplocení a přístupu do areálu.“ říká Jiří Hampl, ředitel Elektráren Tušimice a Prunéřov. Neopomněl přitom zdůraznit, že vše probíhá za dodržování všech podmínek, definovaných ve vydaných demoličních výměrech.

Veškerý demontovaný materiál se zatím shromažďuje v areálu bývalé elektrárny. Použitelné části poslouží v jiných výrobních lokalitách jako náhradní díly. Nepotřebné kovové části skončí jako druhotná surovina ve šrotu určeného k recyklaci. Vybouraný materiál bude po certifikaci využit k zásypu podzemních prostor, tedy jímek, šachet a kanálů, jimiž vedly kabeláže, napájecí potrubí a podobně. Ostatní odpady budou ekologicky zlikvidovány. „Naší výhodou je, že ať již šrot, tak i vše ostatní můžeme dopravovat mimo jiné i s využitím stávající vlečky a po napojení se na klasickou železniční trať prakticky kamkoliv a tím i trochu odlehčit již tak přetížené automobilové dopravě“ doplňuje Jiří Hampl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Marek Benda byl položen dotaz

To, že některá média budete ignorovat řeší podle vás co?

Neměli byste se chovat spíš přesně obráceně a komunikovat a vysvětlovat vaše počínání a rozhodnutí? Protože nejen já jim mnohdy absolutně nerozumím. A když koukám, tak vy třeba nereagujete ani s těmi, co se vás zde na něco slušně ptají. Se pak nedivte, že dáme hlas někomu, kdo se s námi bavit hodlá....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Příjmy celníků, Vězeňské služby a GIBS se zvýší

13:21 Úřad vlády: Příjmy celníků, Vězeňské služby a GIBS se zvýší

Na vnitrostátní sankční seznam přibylo další jméno občana Ruské federace.