ČEZ: Největší projekt energetických úspor v ČR neohrozila ani epidemie COVID

27.06.2020 10:24 | Zprávy

Projekt, který ročně uspoří nejznámější české technické univerzitě 20 milionů korun a 4 125 tun CO2, postoupil do další fáze. I přes komplikace způsobené pandemií se aktivity nezastavily a na největších českých kolejích probíhají práce na zateplení, výměnách oken a svítidel. Dodavatelem úsporného projektu v devíti objektech menz a kolejí ČVUT je společnost ENESA, dcera ČEZ ESCO.

ČEZ: Největší projekt energetických úspor v ČR neohrozila ani epidemie COVID
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Koleje ČVUT jsou vůbec největšími v Česku a projekt na úsporu energie v hodnotě 220 milionů korun je investičně nejrozsáhlejším svého druhu u nás. Vzhledem k tomu, že jde v řadě případů o historicky cenné a památkově chráněné objekty, je nutné při rekonstrukci postupovat mimořádně citlivě.

„Jsme jednou z nejlepších technických škol v regionu a chceme, aby naši studenti měli to nejkvalitnější ubytování. Navíc energetická renovace sníží náklady na energie a vodu o čtvrtinu, což znamená významnou provozní úsporu,“ vysvětluje rektor ČVUT doc. RNDr. Vojtěch Petráček, CSc. „Veškeré práce probíhají tak, abychom co nejméně omezili naše studenty a pod dohledem památkářů. Letní období, kdy jsou studenti na prázdninách, je na tyto práce ideální, takže postupně měníme okna i nahrazujeme starší méně účinné plynové kotle za novější.“

„Modernizace je řešena formou energetických úspor se zárukou (EPC), kdy dodavatel za dosažení úspor smluvně ručí, jinak rozdíl sám doplácí. Zákazník nemusí na modernizaci dávat peníze ze svého rozpočtu, náklady na instalaci úsporných opatření se postupně uhradí z dosažených úspor energie,“ doplňuje generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák. Například projekty EPC od ČEZ ESCO uspořily českým obcím a veřejným institucím téměř 1,4 miliardy korun (ZDE).

ČVUT má největší koleje v Česku. Konkrétně jde o Koleje Strahov, Hlávkovu kolej, Koleje Podolí, Masarykovu kolej, Sinkuleho kolej, Dejvickou kolej, Kolej Orlík a Kolej Bubeneč. Vůbec nejstarším areálem je Hlávkova kolej, otevřená roku 1904 a postavená podle projektu Josefa Fanty, autora budov Hlavního nádraží v Praze nebo Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Zvýšení energetické účinnosti objektu si nyní vyžádá i výměnu oken a dveří o celkové výměře 740 m2. Koleje Strahov jsou zase s kapacitou přes 4 600 lůžek největším ubytovacím kampusem v Evropě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Proč by měl Babiš dotace vracet?

Že by tím přibyly peníze do rozpočtu je sice asi fakt, ale není přeci jediný, kdo je čerpá. Tak proč zrovna jen on? Neměly by se tak spíš dotace zrušit? A jestli je Babiš dostal nějak neoprávněně, tak není na místě řešit to, jak je to možné a zda je jediný? A taky, zda by za neoprávněné přidělení mě...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Do pravidelného provozu vyjíždí v Praze první elektrobusy SOR ENS 12

10:17 DPP: Do pravidelného provozu vyjíždí v Praze první elektrobusy SOR ENS 12

Do pravidelného provozu MHD v Praze dnes vyjíždí nový typ elektrobusu SOR ENS 12. DPP vypravil první…