„Spolupráce s energetiky si velmi vážím. Nejenže podpořili prázdninové soustředění, ale stojí při nás i v jiných oblastech. Naši studenti získávají v elektrárenských provozech zkušenosti například během exkurzí, seminářů a odborných stáží,“ hodnotí ředitel školy ve Frýdku-Místku, Martin Tobiáš.
Nadchnout žáky pro techniku umí Michael Londesborough z ústavu anorganické chemie Akademie věd ČR. V Beskydech přednášel, jak v přírodě poznávat fyzikální zákony, porovnal, jak se žije s technologiemi a jak bez nich a vtipně vysvětlil, proč má smysl studovat technické obory. „Rád podporuji jakoukoli vědeckou činnost, inovace a nápady posunují dopředu každou společnost. Když pracuji s mladými lidmi, snažím se jim ukázat, jak je fyzika zábavná. V mých přednáškách nesmí chybět nadšení a šťáva,“ usmívá se Michael.
Děti zábavnou formou poznávaly nejen přírodní a technické zajímavosti, ale také krásy Moravskoslezského kraje. V programu například nechyběla návštěva technického muzea v Kopřivnici, hradu Hukvaldy, přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně nebo lanového centra Ráztoka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ