I. Podle vystupujících jedním z mýtu, jsou obavy veřejnosti, že fotovoltaické panely zaneřádí celou zemi.
Odpověď řečníků: V roce 2016 vyprodukovala ČR 34,2 milionů tun veškerých odpadů. Objem solárních panelů k celkovému množství odpadů je však jen 0,55 %. Panely představují dnes objem 176 tisíc tun.
II. Mýtus –v průběhu příštích 20 let dojde k přetlaku panelů určených k likvidaci
Odpověď: Degradace je maximálně 0,5 % ročně a stárnutí fotovoltaických panelů je poměrně pomalé. Průměrné množství panelů k recyklaci za rok představuje zhruba 354 tun. Solární panel má přitom životnost minimálně 25 až 40 let.
III. Mýtus recyklace solárních panelů zaplatí občané.
Odpověď: Náklady jsou přeneseny na provozovatele. Ti musí podle vyhlášky MZP hradit ve splátkách do zvoleného kolektivního systému příspěvek stanovený na 8,50 Kč za 1 kg panelů. Největší podíl připadá na sklo 60 – 70 % a hliníkový rám je kolem 20 %, takže panel je cenná surovina.
IV. Mýtus – solární elektrárny mají příliš štědré dotace
Odpověď: Podle Evropské komise je podpora pro solární energie přiměřená a ziskovost obnovitelných zdrojů energie (OZE) v ČR je přiměřená. MŽP kontroluje zisk.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
hypotéky
Na jaké výši plánujete zastropování hypotečních úvěrů? A máte taky plán, jak vlastní bydlení zlevnit a zpřístupnit i lidem, co nevydělávají statisíce měsíčně? Protože těch je většina
Další články z rubriky

7:23 Česká pošta: Po sedmi letech kolektivní smlouva
Generální ředitel Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali 30. června kolektivní s…
- 7:17 Liberec: Nové moderní bistro v Dětském koutku v Lidových sadech
- 22:03 Český rozhlas: Upřesnění informací k registraci poplatníků
- 19:15 Finanční správa: Elektronická podání lámou rekordy
- 17:44 ČEZ nechá filmové fanoušky nahlédnout třeba do elektráren
- 16:08 České dráhy: První autovlak z nového terminálu v Michli