Ve 3. čtvrtletí 2016 bylo při kontrolách u tohoto typu prodeje zjištěno porušení zákona téměř v 90 procentech, což je o 4 procenta více než ve 2. čtvrtletí 2016 „Při kontrolách e-shopů se i nadále objevují nedostatky v poskytování nesprávných informací nebo povinné informace zcela chybí. Prodávající také často neuvádějí informaci o subjektech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tuto povinnost jim ukládá od února 2016 zákon o ochraně spotřebitele. Vzhledem k vysokému počtu zjištěných nedostatků bude Česká obchodní inspekce v kontrolách internetových prodejců pokračovat i v následujícím čtvrtletí,“ uvedl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
V období od 1. 7. 2016 do 30. 9. 2016 bylo v rámci kontrolní akce, zaměřené na obchodování prostřednictvím sítě internet, provedeno celkem 252 kontrol. ČOI se při kontrolách e-shopů zaměřuje především na prodejce, na které eviduje větší počet podání spotřebitelů, těch bylo ve sledovaném období v souvislosti s internetovými obchody přes 1400. Inspektoři ČOI se zaměřili na plnění povinností, které vyplývají prodávajícím a poskytovatelům služeb ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů. Porušení obecně závazných právních předpisů bylo zjištěno při 226 kontrolách, což představuje 89,7 % z celkového počtu provedených kontrol.