Oproti 1. čtvrtletí 2017 zaznamenala v tomto období nárůst zjištění téměř o 5 procent. Z 277 uskutečněných kontrol bylo ve 250 případech shledáno porušení zákonných povinností, což je více než 90 procent. „ČOI se při kontrolách nejčastěji setkávala s porušováním zákona o ochraně spotřebitele. Konkrétně se jednalo o klamavé obchodní praktiky, které prodejci při této formě obchodování dlouhodobě používají. Provozovatelé internetových obchodů v mnoha případech neinformují spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Jelikož se v rámci internetového obchodování neustále rozšiřuje nabídka výrobků a služeb prostřednictvím sociálních sítí a aukčních portálů, ČOI tyto nové trendy sleduje a při kontrolách internetových obchodů na ně bude rovněž reagovat,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce ve 2. čtvrtletí 2017 uskutečnila 277 kontrol, jejichž cílem bylo sledování vývoje elektronického obchodování a případná eliminace nežádoucích jednání, která mají negativní dopad na spotřebitele a jejich důvěru v tuto formu obchodování. Inspektoři se především zaměřili na plnění povinností, vyplývajících ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů.
Porušení zákonů bylo zjištěno při 250 kontrolách, což představuje 90,3 % z celkového počtu provedených kontrol. ČOI se dlouhodobě zabývá problematickými internetovými prodejci, a proto také byla většina kontrol zaměřena na tyto obchody. Dále vycházela i z podnětů spotřebitelů, kterých bylo v tomto období podáno 1370, což je dvakrát více než u podnětů ohledně maloobchodní sítě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva