V poslední době je u některých typů nápojů patrná určitá míra stabilizace. Doposud se zvyšovala poptávka po sirupech a energetických drincích. Velký potenciál do budoucna lze spatřovat ve specialitách a nápojích podporujících zdravý životní styl.
„Spotřeba nealkoholických nápojů konstantně klesá již od roku 2009. Většina výrobců i prodejců však v současnosti pozoruje světlo na konci tunelu. Výraznější propad z posledních let se zastavil a odvětví nyní stagnuje,“ upřesňuje Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB, a pokračuje: „Obliba jednotlivých druhů nealkoholických nápojů se nicméně liší podle věku zákazníků, životního stylu i počasí. Proto se jich jednotliví výrobci snaží nabídnout co nejvíce, aby pokryli celý trh a zároveň se vyvarovali výkyvům v prodeji.“
Pokles prodeje nealkoholických nápojů je výslednicí několika trendů. Lidé zásadně šetří na postradatelném zboží. Citlivost na cenu se vyskytuje obzvláště u limonád a kolových nápojů. Zákazník zpravidla čeká na akční nabídku a snaží se tak ušetřit. „U limonád je ale těžké vysledovat trend, prodej roste a padá s počasím,“ upozorňuje Tomáš Konvalina z Podorlické sodovkárny. Nejrychleji rostoucím trhem, zatím ale nepoměrně menším, jsou energetické nápoje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva