ČSSZ: Evidenční list důchodového pojištění nepotřebujete, klidně ho vyhoďte. Omyl

13.07.2017 17:04 | Zprávy

I když zaměstnavatelé mají ze zákona povinnost každoročně každému svému zaměstnanci vyhotovit evidenční list důchodového pojištění a předložit ho k evidenci České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ), ne vždy svou povinnost z různých důvodů splní. Pokud máte uschovány stejnopisy evidenčních listů, můžete jimi prokázat dobu svého zaměstnání i výdělky, a to i v případě, že zaměstnavatel originál evidenčního listu neodeslal ČSSZ nebo za vás jako za zaměstnance neodvedl pojistné.

ČSSZ: Evidenční list důchodového pojištění nepotřebujete, klidně ho vyhoďte. Omyl
Foto: ČSSZ
Popisek: Česká správa sociálního zabezpečení

Neodvedení pojistného na sociální zabezpečení ze strany zaměstnavatele za své zaměstnance nemá vliv na budoucí důchodové nároky zaměstnance. V těchto případech se má pro účely důchodu, nejen
starobního, ale i invalidního či pozůstalostního, za to, že bylo pojistné uhrazeno a dluh na pojistném vymáhá ČSSZ na zaměstnavateli. Evidenční list důchodového pojištění (ELDP) umožňuje všem bez ohledu na věk, aby měli přehled o údajích důchodového pojištění. Důchod se totiž bude dříve či později týkat každého. Jestliže zaměstnanec zjistí v údajích na ELDP nesrovnalosti, např. v identifikačních údajích, které jsou důležité pro správné přiřazení ELDP, nebo určité období jeho zaměstnání není evidováno jako doba pojištění, výdělek na evidenčním listu neodpovídá výdělkům uvedeným na výplatních páskách nebo nesouhlasí počet dnů, kdy byl v daném kalendářním roce nemocný apod., požádá zaměstnavatele o opravu. V případě, že mu zaměstnavatel odmítá vyhovět, je vhodné obrátit se na okresní správu sociálního zabezpečení (OSSZ), aby spor mezi ním a zaměstnavatelem vyřešila. Ta následně rozhodne o správnosti údajů a jejich případné opravě.

Zaměstnanec musí obdržet stejnopis

Zaměstnavatel vystavuje ELDP ve třech vyhotoveních – jeden originál a dva stejnopisy. Originál je určen k odeslání ČSSZ, jeden stejnopis je předán zaměstnanci a druhý (který zaměstnanec podepíše),si zaměstnavatel ponechá po dobu tří let ve své evidenci. Stejnopis dokladu slouží zaměstnanci pro kontrolu, zda zaměstnavatel vykázal správně údaje, které budou mít vliv na jeho budoucí důchod. Případné nesrovnalosti může tedy řešit hned, ne až s časovou prodlevou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Jak přesně chcete docílit těch sankcí za omezování svobody slova?

Jak by to jako vypadalo v praxi, protože to omezování tu je, i když ti, co se ho dopouští tvrdí opak. Problém taky je, že vás třeba nechají nechají říci svůj názor, ale vzápětí vás za něj nálepkují. Třeba tato vláda. Na takové případy by se postihy také vztahovaly? A jaká? A jak chcete postihnout om...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: V kabině kamionu převážel řidič nebývale vysokou finanční částku

13:33 Celní správa: V kabině kamionu převážel řidič nebývale vysokou finanční částku

Celníci nalezli v kabině kamionu bezmála 70 tisíc EUR, původ finančních prostředků nedokázal řidič v…