ČSSZ připomíná, jaké jsou správné postupy zaměstnance a zaměstnavatele při předávání podkladů k ošetřovnému, které stejně tak platí i pro ostatní dávky nemocenského pojištění. Podle výše zmíněného zvláštního zákona o ošetřovném jde o postupy povinné. Pouze nemocenského (tj. eNeschopenek a karantén) se netýkají, zde jsou procesy nastaveny samostatně. V praxi se tyto postupy již často využívají a nejde tedy o úplnou novinku, jak si ukážeme na příkladu ošetřovného.
Zaměstnanec
Pro uplatnění žádosti o dávku ošetřovného musí žadatel o dávku tiskopis po vyplnění podepsat a odeslat. Na výběr má mezi těmito možnostmi:
- formulář kompletně elektronicky vyplní i odešle, má-li k tomu technický prostředek (kvalifikovaný elektronický podpis nebo datovou schránku),
- pokud žadatel elektronický podpis nebo datovou schránku nemá, může tiskopis elektronicky vyplnit, vytisknout, podepsat, naskenovat (případně vyfotit) a poslat elektronicky zaměstnavateli e-mailem (bez zaručeného elektronického podpisu),
- formulář vytiskne, vyplní ručně a zaměstnavateli předá fyzicky (poštou).
Zaměstnanec zaměstnavateli vždy musí předat originál tiskopisu, a to buď v elektronické podobě s kvalifikovaným elektronickým podpisem, anebo v tištěné podobě (např. po návratu do zaměstnání).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva