ČSÚ: Informační služby řešily i dotazy na počty toulavých koček a těhotných středoškolaček

23.04.2025 19:15 | Tisková zpráva

Přes 8,6 tisíce požadavků z řad široké veřejnosti, podnikatelů a veřejné správy zodpověděli v roce 2024 pracovníci informačních služeb v Praze a na krajských správách Českého statistického úřadu. Webové stránky úřadu zaznamenaly téměř 1,5 milionu návštěv s více než 11 miliony zobrazeními. Mezi tisícovkami dotazů se objevily i některé velmi neobvyklé.

ČSÚ: Informační služby řešily i dotazy na počty toulavých koček a těhotných středoškolaček
Foto: ČSÚ
Popisek: Logo Českého statistického úřadu

V roce 2024 vyřídily informační služby Českého statistického úřadu 8 619 rozsáhlejších požadavků i jednoduchých dotazů uživatelů, což bylo o 19 % méně než v roce 2023. „Pokles počtu dotazů pozorujeme dlouhodobě. Stojí za ním neustálý rozvoj webových stránek úřadu, kdy například v minulém roce byl spuštěn zcela nový web. Průběžně aktualizovaná Veřejná databáze i nová aplikace DataStat umožňují všem zájemcům najít si potřebná data bez toho, aby museli kontaktovat zaměstnance ČSÚ,“ vysvětila Petra Kuncová, ředitelka odboru informačních služeb ČSÚ. Zvyšuje se také nabídka statistických dat v otevřeném formátu, o něž není třeba statistický úřad žádat. 

Celkem 65 % dotazů zodpověděli zaměstnanci informačních služeb v pražské centrále a 35 % na krajských pracovištích. Stejný nebo následující den jich bylo vyřízeno 95 %. Požadavky na informace nejčastěji vznášeli běžní občané, ale také zaměstnanci firem nebo orgánů státní správy a samosprávy. Využívali k tomu především e-mail (49 %) a telefon (40 %). Hlavní zájem byl o údaje z Registru ekonomických subjektů (21 % - ZDE), dále pak o výši inflace (15 % - ZDE) a data o obyvatelstvu (12 % - ZDE).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Zuzana Majerová byl položen dotaz

Potraviny

Dobrý den, v tomto vašem článku (https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Majerova-Trikolora-Doposud-jsme-zili-v-loupezivem-systemu-781696) mě zaujala poslední věta, kde píšete: ,,Pak se vrhneme na potraviny... Kaufland a spol. se mají na co těšit. " Můžete to prosím rozvést? Co pře...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Prezident ocenil prvního českého ombudsmana Otakara Motejla

19:28 Ombudsman: Prezident ocenil prvního českého ombudsmana Otakara Motejla

Upřímně nás těší, že Otakara Motejla, prvního českého ombudsmana, dnes prezident Petr Pavel ocenil s…