ČT: Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards

27.03.2014 14:35

Dětská stanice Déčko získala stříbro v mezinárodní soutěži PromaxBDA Europe Awards, nejuznávanější profesní soutěži v oblasti kreativity v médiích. Porotu zaujaly identifikační znělky Déčka, kterými odděluje jednotlivé pořady v programu. Ocenění v kategorii Nejlepší on-air identová kampaň vyrobená in-house převzali na včerejším slavnostním vyhlášení v Londýně zástupci České televize.

ČT: Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards
Foto: Repro ČT
Popisek: Michaela Jílková v pořadu ČT Máte slovo

„Promax Awards je obdobou Oscarů pro oblast kreativy v elektronických médiích a ocenění výtvarného stylu stříbrem je pro Déčko i celou Českou televizi obrovským úspěchem,“ říká výkonný ředitel Déčka Petr Koliha. „Déčku se podařilo vytvořit originální a neopakovatelný vzhled, který se líbí dětem, odkazuje na pestrost programu a citlivě navazuje na výtvarný styl velkých dětských pořadů, jakými jsou Večerníček nebo Studio Kamarád,“ dodává.

Základním prvkem výtvarného ztvárnění Déčka se stala duha, do které výtvarníci zbarvili nejen logo programu, ale i celý svět plný postaviček a příběhů. Symbolem stanice se stala zvířátka z duhové říše – ptáček Duháček a ovečky upletené z duhové vlny, které mimo jiné otevírají a zavírají vysílání.

Autory konceptu jsou Daniel Špaček a Martin Hejl ze studia Loom on the Moon, které stojí i za redesignem ostatních programů ČT. „Děkujeme všem a ze všeho nejvíce dětem, protože pro ty jsme to dělali," říká Daniel Špaček. Na základě jeho výtvarného konceptu pak vznikla přímo v České televizi série oceněných identifikačních znělek (tzv. identů). Autorem hudby, kterou nahrával symfonický orchestr, je Tadeáš Věrčák. Na animaci se podíleli Tomáš Hájek, Tomáš Holub, Dagmar Janečková a řada dalších.

„Úvodní část znělek jsme postavili na sekvenční změně loga. Navazující imageové identy rozpohybovaly duhový svět v různých estetikách a animačních technikách. Jako další vznikla série tematických identů, například vstávání, cvičení, vzdělávání a později náměty pro zimní Déčko,“ vysvětluje vedoucí Self-promotion a grafiky České televize Denisa Kollárová.  

Ocenění PromaxBDA Awards je nejvyšší poctou pro designéry a kreativce v rámci marketingové komunikace elektronických médií. Porota oceňuje nápaditost, kvalitu zpracování i dosažení marketingového cíle. Odborné soutěže se každoročně účastní desítky televizních stanic z Evropy. Zlato si v kategorii Nejlepší on-air identová kampaň (vyrobená přímo v médiu, tedy in-house) odnesl zábavní britský kanál ITV3.

Nominované identy a imagespoty Déčka můžete stáhnout v sestřihu na FTP České televize a včetně upoutávek stanice zhlédnout na stránce Déčko pro rodiče.

Daniela Němcová, ředitelka Komunikace a marketingu České televize

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…