„Česká televize se v poslední době stále více otevírá moderním žánrům i méně konvenčním námětům. Rozšiřuje tak dosavadní portfolium svých formátů a postupně zaplňuje bílá místa na poli televizní kreativity, která tu vznikla. Ocenění, které jsme nyní získali, je indicií, že i instituce s výrazně nižším ročním rozpočtem, kterou Česká televize v porovnání s mnoha dalšími evropskými televizemi je, může hrát v mezinárodním kontextu roli inovátora,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Česká televize se pokoušela se svými pořady zařadit na Creative Forum už mnohokrát v minulosti, až nyní se nám ale podařilo mezi vybranou dvaadvacítku probojovat, a to hned se dvěma projekty. To samo o sobě je obrovský úspěch. Druhé místo pro Dovolenou v protektorátu je pak i dokonalou satisfakcí za to, že jsme za pořadem od počátku stáli navzdory mnohé kritice.“
Příprava osmidílné docureality, ve které vybraná vícegenerační rodina přežívala dva měsíce na samotě v kontextu odkazujícím na období protektorátu, a na níž spolupracovala řada odborníků, byla podle režisérky a autorky projektu Zory Cejnkové náročná. „Dva roky příprav, dva měsíce natáčení a úplně nové horizonty filmařské práce. Měli jsme pocit, že otevíráme dveře do doposud méně probádané oblasti, a celý ten svět, který jsme stvořili, nás doslova pohltil,“ říká Cejnková. Její projekt zaujal nezávislou porotu na Creative Forum zejména svým edukačním potenciálem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva