ČT: Marketing, reklama i trolling. Déčko otevře nová témata

10.03.2016 17:06 | Zprávy

Dětský kanál České televize se bude v nových vzdělávacích pořadech věnovat fenoménům současné společnosti. Pirátské vysílání se každý týden zaměří na posilování mediální gramotnosti a pořad Nauč tetu na netu na bezpečnost on-line prostředí.

ČT: Marketing, reklama i trolling. Déčko otevře nová témata
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká televize, ilustrační foto

„Déčko dnes oslovuje více než čtvrtinu českých dětí, má velký potenciál, ale i velkou zodpovědnost. Vzdělávací pořady proto tvoří silný základ jeho programu. A jakkoli můžeme v této oblasti navazovat na mnohaletou tradici televizních edukačních formátů, musíme s tím, jak se proměňuje společnost, neustále oslovovat nové autory, hledat nové přístupy i nový jazyk, jak o tématech zásadních pro dnešní děti mluvit,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Právě média a internet znají starší děti z uživatelské stránky dokonale, mnohdy lépe než jejich rodiče, méně už se ale orientují v tom, na jakých principech fungují. Cílem nových pořadů pak není poučovat je o tom, co mají a nemají dělat, ale spíše v nich vzbudit zdravou zvědavost a chuť zajímat se o věci hlouběji. “

Po pořadu Dva3, který se věnoval využití kreativních her, nebo ekologickém vzdělávání v sérii Zachraňme Zemi se Déčko začne od dubna věnovat i světu médií.

Jeho program přeruší každé úterní odpoledne Pirátské vysílání. Pořad pro ČT :D natáčejí, ve spolupráci s mediálními odborníky v čele s Jaroslavem Volkem z Masarykovy univerzity, hned tři režiséři, Jan Bártek, Karolína Zalabáková a Ladislav Cmíral. Tématy Pirátského vysílání  se stanou reklama, marketing, mediální stereotypy, komunikace na internetu nebo počítačové hraní. „Důležitým tématem bude v i sama televize, která zůstává stále dominantním mediem, jež má vliv na naše kolektivní představy,“ říká dramaturg pořadu Dušan Mulíček a dodává. „Chtěli bychom děti přimět k tomu, aby samy přemýšlely a nastavily si od medií zdravě kritický odstup. Na ploše čtrnáctiminutového pořadu tak dané téma vždy otevřeme, zpracujeme, ale nevytváříme vysílání v mentorském duchu.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Bendl byl položen dotaz

A co s tím dělá vaše vláda?!

Podle mě nezneužívá situace, kdy jsou nějaké potraviny více žádané jen Agrofert, jak tvrdíte (https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/ODS-Majitel-poslancu-ANO-si-zvysi-trzby-a-jeho-nohsledi-hazou-na-vladu-zdrazovani-772577), ale snad všichni prodejci. A můj dotaz je prostý, co jste...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: V Česku se vzdělává 123 tisíc dětí se zdravotním postižením

19:28 ČSÚ: V Česku se vzdělává 123 tisíc dětí se zdravotním postižením

Zhruba devět procent (123 tisíc) dětí do 14 let v Česku mělo podle údajů ze školské statistiky pro š…