Zájemci z řad odborné i široké veřejnosti se při této příležitosti budou moci seznámit s výsledky pilotních výzkumných projektů. Dozví se mimo jiné to, jak studenti a vědečtí pracovníci FIT učí umělou inteligenci rozpoznávat vkus filmového diváka. ShowmaxLab bude slavnostně otevřena ve čtvrtek 18. května v 16 hodin na adrese Thákurova 7, Praha 6 ve 13. patře budovy.
FIT má vedle výuky a výzkumu tradičně úzké vazby na firmy. Již tři roky provozuje unikátní program spolupráce, který přináší firmám inovace a zajišťuje transparenci a evidenci duševního vlastnictví, což je pro spolupráci podniků s veřejným sektorem klíčové. Do tohoto programu se zapojila i firma Showmax.
Showmax, dceřiná společnost skupiny Naspers, jedné z největších internetových společností světa, poskytuje internetovou televizi ve více než 60 zemích. Otevření výzkumné laboratoře představuje další etapu v její spolupráci s FIT. V rámci tohoto partnerského programu poskytuje Showmax studentům prostředky na výzkum reálných problémů v oblasti internetové televize.
„Nová laboratoř ShowmaxLab je výsledkem dlouholeté snahy o nastavení zdravého a transparentního způsobu spolupráce fakulty s podniky. Laboratoř bude zastřešovat společné projekty se studenty a smluvní výzkum, který přinese inovace firmě Showmax a pomůže budovat výzkumné kapacity na fakultě. Výsledky pilotních projektů již ukazují, jak pomocí metod umělé inteligence dokážeme úspěšně rozpoznávat druh obsahu z videa, detekovat hranice filmových scén ze zvuku nebo počítat podobnost filmů,“ shrnuje Ing. Pavel Kordík, Ph.D., proděkan pro rozvoj FIT.
První z projektů využívá umělou inteligenci k detekci scén ve filmech. Tento výzkum má i pro Showmax praktické využití: umožní Showmaxu zlepšení vlastních služeb v oblasti on-line streamingu filmů a seriálů tím, že tyto služby přizpůsobí svým zákazníkům na míru. Jedná se například o automatickou detekci scén a umožnění navigace mezi nimi, filtrování nevhodného obsahu či rozpoznávání žánrů na základě podobnosti filmů. Poslední z uvedených funkcionalit umožní dále vylepšit personalizované doporučování programu s přihlédnutím k preferencím diváka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva