Centrum sociálních služeb Praha: Linka důvěry do nového roku naděluje více hodin pro chatování

20.12.2019 13:30

Pražská linka důvěry nabízí již více než sedm let klientům i chatovou formu komunikace. Zájem o tuto službu přitom neustále roste. Pracoviště vychází vstříc zvýšené poptávce uživatelů a rozšiřuje od 1. ledna 2020 provozní dobu chatu, a to o 18 hodin týdně. Nově tak bude chat k dispozici již celých 60 hodin.

Centrum sociálních služeb Praha: Linka důvěry do nového roku naděluje více hodin pro chatování
Foto: csspraha.cz
Popisek: Centrum sociálních služeb Praha - logo

„Jsme rádi, že naši službu nyní zpřístupníme ještě většímu počtu zájemců. Některé jsme již bohužel nebyli schopni ve stávající provozní době z kapacitních důvodů přijímat.  Přitom se na nás lidé často obracejí s velmi závažnými tématy, jako jsou sebevražedné tendence, sebepoškozování, různé traumatické události a podobně. Zhruba polovinu chatů tak můžeme označit za vysloveně krizové. Přitom bývá pracovník na chatu mnohdy prvním, kterému se dotyčný se svým problémem svěří,“ vysvětluje Mgr. Ludmila Tomešová, ředitelka Centra sociálních služeb Praha. 

Zájem o službu roste patrně i s masovým rozšířením chytrých telefonů a lepším přístupem k internetu. Zatímco v roce 2013 zaznamenalo pracoviště 1364 kontaktů, v roce 2018 jich bylo již 2722, tedy dvojnásobek. Letos se očekává překonání hranice 3400 kontaktů.

Chatovou krizovou intervenci a poradenství využívá ve větší míře spíše mladší klientela, služba je však na pracovišti dostupná všem bez rozdílu věku, pohlaví, místa pobytu či řešené problematiky. Výhodou této formy kontaktu je zejména bezbariérovost a anonymita. Není třeba se nikam objednávat či docházet, odpadají také časté obavy a ostych v souvislosti s osobním setkáním s odborníkem. Chat se osvědčil také u osob trpících různými sociálními nebo jinými fobiemi nebo u těch, kteří mohou z různého důvodu prožívat samotu či izolaci. Chatu jako prvního kontaktu mohou využít také lidé s různými formami zdravotního či smyslového postižení, pro které je mnohdy osobní návštěva odborníka spojena s nemalými obtížemi. 

Konzultanti dokáží vyslechnout, podpořit, poradit nebo poskytnout krizovou intervenci. Po tomto prvním kontaktu přitom lidé často bývají v případě potřeby i více ochotní či motivovaní k vyhledání další, návazné pomoci, a pracovníci je dokáží nasměrovat.  

Chat je zcela anonymní, klient se nemusí nikam přihlašovat, pouze si zvolí svou jednorázovou přezdívku. Jeden vyškolený pracovník vždy komunikuje pouze s jedním klientem, kterému se plně věnuje. Maximální doporučená délka chatu v jednom dni je 90 minut. Pro klienta kontaktem nevznikají žádné závazky a může konverzaci kdykoli ukončit. Chatová komunikace je po skončení kontaktu na obou stranách automaticky vymazána. 

Pražská linka důvěry Centra sociálních služeb Praha poskytuje nonstop telefonickou krizovou pomoc, podporu a poradenství na čísle 222 580 697, e-mailové poradenství na  linka.duvery@csspraha.cz a chatové poradenství ZDE (nová provozní doba chatu: po – čt 9 – 21, pá 9 - 15, so 14 - 20, celkem 60 hodin týdně). Více informací ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…