Centrum sociálních služeb Praha: Pražská linka důvěry a Intervenční centrum řeší případy v souvislosti s koronavirem

08.04.2020 9:39

Náporu hovorů čelí Pražská linka důvěry. V současné době vyřizuje mnohem více hovorů, než v době před krizí. Většina se týká témat souvisejících s koronavirem.

Centrum sociálních služeb Praha: Pražská linka důvěry a Intervenční centrum řeší případy v souvislosti s koronavirem
Foto: Archiv
Popisek: Mobilní telefon - ilustrační foto.
reklama

Statistiky za březen 2020:

  • 1 870 kontaktů, z toho relevantních zhruba 1 100. O měsíc dříve to bylo 821
  • doba trvání hovorů od 5 do 60 minut, průměrná délka je cca 15 minut.

Velký nárůst zaznamenala linka důvěry v seniorské kategorii

„Právě seniorské linky teď jsou přetížené. Za normálních okolností máme asi 5 – 6 % klientů v důchodovém věku, nyní je to mnohem více. Často volají i psychiatričtí pacienti, kterým se zhoršuje psychický stav, zejména úzkosti či panické ataky, a to v souvislosti s obavami ze současné situace. Jejich psychiatr či psycholog přitom často není k dispozici. Někteří specialisté totiž své ordinace zavřeli a neposkytují rady ani po telefonu, případně je velmi náročné se jim dovolat. Další početnou skupinou volajících jsou lidé se zdravotními problémy, jejichž doktor přestal ordinovat. Někdy jsou i naštvaní, že se nemohou dostat na úřad či k lékaři a nemohou si vyřídit nejrůznější záležitosti. Někteří také nutně potřebují svůj lék a nemohou sehnat lékaře, který by jim napsal recept, případně se bojí odkládání řešení jejich zdravotních problémů. S tím jim ale bohužel v mnoha případech nemůžeme příliš pomoci,“ říká Gryga Medřická, vedoucí PLD.

Mnozí lidé mají také konkrétní dotazy k vládním omezením, kterým ne vždy rozumí a nevědí, co mohou či naopak nesmějí, kde dostanou informace a kde mohou žádat o pomoc. Mnohdy se cítí ohroženi, pokud někdo nařízení nedodržuje, mají strach o zdraví své či svých blízkých, chtějí být otestováni apod.. Celkově často pociťují tíseň ze špatných zpráv a obavu z budoucnosti. Novinkou jsou pak ti, kteří jsou doma v karanténě.

„Uzavřené prostředí může vést k ponorce a vyostření mezilidských vztahů, může docházet i k domácímu násilí. Problémem bývá také střídavá péče. Tyto případy se ale teprve rozjíždí,“ dodává vedoucí Pražské linky důvěry.

Někteří lidé snášejí velmi těžce izolaci, osamocenost a odříznutí od světa, od svých blízkých i běžných aktivit. Často vyhledávají pomoc po telefonu i lidé, kteří nyní řeší existenční problémy.

Kontakt: 222580697 NON-STOP, linka.duvery@csspraha.cz, www.chat-pomoc.cz

Intervenční centrum, které řeší problematiku domácího násilí, poskytuje v současné době z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví klientů i pracovníků IC, své služby  prostřednictvím stále emailové, telefonické a Skype komunikace. Omezené jsou v době karantény, resp. Nouzového stavu pouze osobní konzultace. Prioritně řeší případy vykázání a nízkoprahové kontakty, ve větší míře klienti využívají zejména psychologickou podporu v tomto náročném období.

V obdobném režimu poskytují služby psychologové v rámci programu VIOLA.

Statistiky za březen 2020:

  • celkový počet vykázání  celkem: 18
  • počet kontaktů a intervencí s ohroženými osobami DN: 660
  • současný počet klientů v  IC  je 145 osob, z toho 102 žen, 14 mužů a 29 dětí.

Kontakt: Intervenční centrum – 281911883

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Česká televize: Padesát školních dnů a přes půl milionu žáků. S výukou UčíTelka ještě nekončí

16:51 Česká televize: Padesát školních dnů a přes půl milionu žáků. S výukou UčíTelka ještě nekončí

Od 25. května mají děti možnost opět usednout do školních lavic, UčíTelka z televizních obrazovek al…