Češi začínají vyžadovat kvalitní potraviny a rádi si za ně připlatí

27.10.2013 15:03

Počet Čechů preferujících kvalitní potraviny stále roste – téměř polovina z nich si raději koupí dražší a kvalitní produkt než levnější a méně kvalitní. V orientaci jim pomáhají i značky kvality potravin, jako je například KLASA.

Češi začínají vyžadovat kvalitní potraviny a rádi si za ně připlatí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Potraviny, ilustrační foto

Tři čtvrtiny českých spotřebitelů říká, že při nákupu potravin je pro ně právě KLASA významným vodítkem, zda daný produkt koupit. Stejné procento výrobců potravin pak potvrzuje, že logo KLASA má výrazný vliv na zvýšení prodeje jejich potravin. Proto bude 82 % z nich usilovat o získání loga i na další výrobky.

„Jsme rádi za podporu, kterou nám značka kvality dává, stejně tak si vážíme toho, že se můžeme účastnit i aktivit, které KLASA realizuje,“ říká Miroslava Valovičová z pekárny Lično. V období říjen 2012 – prosinec 2013 investoval Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) do komunikační podpory značky kvality KLASA přibližně 300 milionů korun. Že šlo o dobře zúročenou investici, potvrzují průzkumy STEM/Mark, které prokázaly, že spontánní znalost značky skokově vzrostla z 65 % na aktuálně stabilních 88 %. Své konkurenty v tomto klíčovém marketingovém ukazateli KLASA několikanásobně předstihla .

Značky kvality, jejichž je KLASA lídrem, pak stojí také za zvýšeným zájmem Čechů o kvalitní potraviny. Navzdory stále se zvyšujícím nákladům domácností, což má za následek hledání úspor a rezerv, totiž stále roste ochota Čechů připlatit si za skutečně kvalitní potraviny.

Úspěšnost značky KLASA, která je projektem Ministerstva zemědělství na podporu kvalitních potravin, se tak řadí mezi úspěšné projekty českého státu na podporu výrobců potravin. Nejenže podporuje domácí ekonomiku, ale také zvyšuje nároky českých spotřebitelů na kvalitu zboží.

Ministerstvo zemědělství chce v tomto trendu pokračovat a také proto se chystá v roce 2014 v souvislosti se značkou KLASA zaměřit primárně na zvýšení spotřebitelské preference a prodej potravin označených značkou KLASA. Sekundárně pak na zvýšení povědomí široké veřejnosti o jakosti a kvalitě potravin a pracovat na zvýšení spotřebitelských nároků tak, aby se přirozenou cestou zvýšil tlak na prodejce, respektive na dostatečnost kvalitního sortimentu v jejich nabídce.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Produkty ekologického zemědělství VLS na Karlovarsku opět lákaly

19:44 Produkty ekologického zemědělství VLS na Karlovarsku opět lákaly

Tradiční Chovatelský den VLS nalákal v pátek 20. září na farmu Vojenských lesů a statků Malý Hlaváko…