Česká leasingová a finanční asociace: Firmy si na nové auto půjčují v průměru dvojnásob peněz než domácnosti

25.11.2021 18:47 | Tisková zpráva

Tuzemské firmy utratí v průměru za nový osobní automobil dvojnásob peněz než domácnosti. Vyplývá to z údajů České leasingové a finanční asociace (ČLFA).

Česká leasingová a finanční asociace: Firmy si na nové auto půjčují v průměru dvojnásob peněz než domácnosti
Foto: red
Popisek: Česká leasingová a finanční asociace

Zatímco v prvních třech čtvrtletích letošního roku si podniky od členských společností asociace půjčily formou leasingu anebo úvěru na nový osobní vůz v průměru 624 295 korun, v případě domácností to bylo 314 429 korun. 

Anketa

Je v pořádku, když politik zbohatne na dotovaných solárních elektrárnách či jiných dotovaných obnovitelných zdrojích energie?

hlasovalo: 28386 lidí
Průměrná profinancovaná částka se meziročně zvýšila ve firemní sféře o 7,2 % a v kategorii domácností o 1 %.

Celkem členové ČLFA profinancovali během tří letošních čtvrtletí 39 381 nových osobních automobilů, z toho tři čtvrtiny tvoří firemní vozidla. Počet profinancovaných aut vzrostl za rok o 6,4 %. Objem leasingů a úvěrů určených na financování nových osobních vozidel se meziročně zvýšil o 15,2 % na 21,86 miliardy korun.

„V letošním roce pozorujeme rozdíl ve vývoji financování nových osobních automobilů mezi privátní a podnikatelskou sférou. U firem se objem financování zvýšil meziročně o pětinu, ale u domácností jsme vykázali pokles o téměř 7 %. V nejisté době a navíc v situaci, kdy nové modely automobilů neustále zdražují, jsou rodiny opatrnější při vedení svých rozpočtů. Část z nich pak přesouvá zájem k ojetým vozům. Tomuto trendu napomáhá i horší dostupnost nových vozidel způsobená nedostatkem čipů a dalších komponent,“ říká Jaroslav Krutilek, generální tajemník ČLFA.

Asociace zároveň sleduje oblibu jednotlivých finančních produktů při pořizování automobilů. Spotřebitelé nadále preferují standardní nástroje, zejména spotřebitelský úvěr. Téměř každý sedmý už ale volí alternativní přístup v podobě operativního leasingu, v letošních prvních třech čtvrtletích na něj v kategorii domácností připadlo 15,2 % nově uzavřených smluv. Ve firemní sféře je podíl operativního leasingu dlouhodobě výrazně vyšší, tentokrát činil 42,5 %. Na rozdíl od privátních zákazníků podniky upřednostňují nejvyšší formu operativního leasingu, tak zvaný full-service leasing, který poskytuje komplexní péči o vozidlo.

Podíl produktů určených na financování nových osobních aut pro domácnosti v prvních třech čtvrtletích roku 2021 podle počtu nově uzavřených smluv

Podíl produktů určených na financování nových osobních aut pro firmy v prvních třech čtvrtletích roku 2021 podle počtu nově uzavřených smluv

zdroj: ČLFA

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

22:04 Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (…