„Vysoký poměr zjištěných nedostatků vyplývá, především ze skutečnosti, že pozornost inspektorů ČOI byla zaměřena na problémové internetové obchody, na jejichž praktiky a chování upozorňovali spotřebitelé, kteří se v průběhu celého roku na ČOI obraceli. Lze tedy předpokládat, že se nejedná o celkový stav elektronického obchodování v České republice,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Cílem kontrolní akce ČOI bylo sledování elektronického obchodování prostřednictvím sítě internet a případná eliminace nežádoucího jednání ze strany provozovatelů internetových obchodů. Tím chce ČOI přispět ke zvýšení důvěry spotřebitelů v tuto formu obchodování.
Česká obchodní inspekce uskutečnila v průběhu roku 2016 celkem 1 197 kontrol, zaměřených především na plnění povinností vyplývajících prodávajícím a poskytovatelům služeb ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů. Porušení zákona bylo zjištěno při 1 042 kontrolách, což představuje 87,1 % z celkového počtu kontrol, to je o 4,2% více než v roce 2015 (82,9% zjištění).