Česká pošta se zapojila do kampaně #nePINdej!

13.09.2022 12:39 | Tisková zpráva

Klienti České pošty jsou stále častěji vystavování kybernetickým útokům, při nichž je zneužíváno jméno České pošty. Nejčastěji se jedná o podvodné elektronické zprávy či SMS zprávy, které se snaží z jejich adresátů získat různými způsoby peníze nebo přístup k osobním údajům či bankovním účtům.

Česká pošta se zapojila do kampaně #nePINdej!
Foto: Archiv
Popisek: Česká pošta

Kromě toho, že Česká pošta dlouhodobě upozorňuje před podobným podvodným jednáním na svých webových stránkách ZDE, zapojila se také do nové vzdělávací kampaně České bankovní asociace s názvem #nePINdej!

Anketa

Chcete, aby soud uznal Babiše vinným za Čapí hnízdo?

2%
89%
hlasovalo: 12010 lidí

Nová kampaň má upozornit na sílící nebezpečí podvodů na internetu. Pod názvem #nePINdej! představí nejčastější kybernetické útoky a formou hravého testu ZDE naučí, jak jim nenaletět.

V poslední době se množí podvodné e-maily a sms zprávy, které mají adresáty připravit o peníze a k tomu jim poškodit počítač či mobilní telefon. Toto provádí díky zneužívání jména České pošty. Varujeme proto klienty České pošty před podvodnými elektronickými zprávami (phishing), které jsou zasílány z podvodných adres. Tyto podvodné e-mailové zprávy nerozesílá Česká pošta a nemá s nimi nic společného.

Veškeré falešné zprávy, které Pošta obdrží, zveřejňuje na svých webových stránkách jako varování. Na stejném místě jsou také rady a postupy, jak phishingový útok rozpoznat. Na uvedené webové stránky se lze dostat kliknutím na banner umístěný přímo na hlavní stránce webu nebo jej klienti naleznou ZDE.

Kampaň #nePINdej! zcela jistě patří k nejrozsáhlejším kampaním v oblasti kyberbezpečnosti, které byly doposud realizovány. Unikátní je i to, že se do ní zapojily jak orgány státní správy, které se kyberbezpečností zabývají, tak klíčové firmy českého byznysu, jichž samotných nebo jejich klientů se podvodné útoky také týkají. Kromě České bankovní asociace, která je realizátorem projektu, a České pošty, jsou do kampaně zapojeny Policie České republiky, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), itego, a.s., CISCO, Thein Security, ČEZ, Mastercard, O2 a České dráhy. Mediálními partnery jsou Česká televize, Seznam Zprávy, Deník a Cinestar.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Černochová byl položen dotaz

Kde chce vzít ministerstvo obrany peníze na další zbrojení ?

Vláda ČR stále více zadlužuje další generace. Prioritou ministerstva obrany je přesto navýšení jejího rozpočtu na 2 % HDP, což znamená nárůst o několik desítek miliard Kč. Kde chcete získat požadované finance ? Neměly by být požadované finance určeny raději pro jiné resorty ?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NPÚ: Rekonstrukce železničního mostu na Výtoni – perspektiva pro památku i potřeby města

9:50 NPÚ: Rekonstrukce železničního mostu na Výtoni – perspektiva pro památku i potřeby města

Správa železnic představila veřejnosti vítězný návrh stavební rekonstrukce a doplnění železničního p…