Česká společnost pro jakost: Společenská odpovědnost jako průnik významných hodnot

18.04.2017 11:25 | Zprávy

Ještě před pár lety se o společenské odpovědnosti hovořilo s otazníky. Ne každá firma či organizace věděla, co si pod tímto pojmem má představit, natož, aby tušila, co zařadit do svých rozvojových plánů. Postupně však tato dvě slova nabyla mnoha konkrétních podob.

Česká společnost pro jakost: Společenská odpovědnost jako průnik významných hodnot
Foto: Česká společnost pro jakost
Popisek: Česká společnost pro jakost

Ukazuje se, jak různorodě lze toto téma pojmout a hledat v něm smysl. „Česká společnost pro jakost vnímá společenskou odpovědnost jako jeden z pilířů, které patří do mozaiky našich aktivit,“ uvedl Ing. Petr Koten, výkonný ředitel České společnosti pro jakost. „Důkazem je nejen účast na projektu CSR do škol, ale i každoroční soutěž o Národní cenu kvality ČR a Národní cenu ČR za CSR a udržitelný rozvoj, nebo Centrum excelence, platforma organizací, které ke své činnosti využívají moderní nástroje řízení a vnímají velmi ostře poslání a potřeby společenské odpovědnosti, jež zároveň sdružuje držitele uvedených cen. Významným zdrojem diskuze nad možnými cestami za společenskou odpovědností jsou například také naše každoroční konference SYMA, pojednávající o systému managementu, kvalitě, normách i společenské odpovědnosti. Letos se uskutečnil již 20. ročník. Otázky zkvalitňování systémů managementu se společenskou odpovědností úzce souvisí a my je vnímáme jako naléhavé ve strategiích jednotlivých subjektů. Ukazuje, jak se pojetí managementu rázně mění. Nebo lépe, jak je třeba řízení firem a organizací přetvářet z pohledu kvality, přínosů, potřeb ekonomiky i vlastního života lidí,“ vysvětlil dále Petr Koten.

Z diskuzí odborníků je jasné, že společenská odpovědnost je nosné téma stále většího počtu společností. Z jejich postojů plyne, že zdaleka nejde jen o jakýsi marketingový trik a snahu upoutat na daný subjekt pozornost, jak někdy slýcháváme, ale o jednoznačné konkrétní,

dobře definované kroky k tomu, aby dnešní generace utvářely důstojné podmínky pro podnikání a život na naší planetě, tedy vážily si života ve všech jeho souvislostech a myslely i na generace příští. „Stále větší počet firem si uvědomuje, že nejde jen o generování zisku za každou cenu, ale o vizionářský přístup k podnikání, hledání inovativních cest v řízení i produktovém portfoliu tak, aby slovo hodnota opět nabylo svého smysluplného významu,“ sdělil Petr Koten.

SYMA je každoroční setkání a výměna zkušeností absolventů kurzů a držitelů certifikátů, jež ČSJ školí a certifikáty jim uděluje, s řadou specialistů nejrůznějšího zaměření, například automobilového průmyslu, strojírenství, IT, výroby a prodeje spotřebního zboží, ochrany životního prostředí nebo škol. Letošní dvoudenní jednání přineslo řadu nových příkladů i zkušeností.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Michal Zuna byl položen dotaz

Víte, co vůbec trápí většinu lidí?

Vy se pořád oháníte tím, jak jste demokratičtí, nepopulističtí, jak nás přibližujete západu apod. To je hezké, ale mě by mnohem víc zajímalo, co hodláte udělat s tím, že se máme čím dál hůř, což je potvrzeno - nízké platy, nedostupné bydlení, vysoké ceny...? Protože za 4 roky jste se upřímně v tomto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: V dubnu byla míra nezaměstnanosti 2,7 procenta

16:08 ČSÚ: V dubnu byla míra nezaměstnanosti 2,7 procenta

Podíl nezaměstnaných k ekonomicky aktivním, tj. součtu zaměstnaných a nezaměstnaných, dosáhl v dubnu…