„Obrací se na nás mnoho maturantů, kteří s hodnocením své slohové práce nejsou spokojeni. Jedná se přitom často o případy jedničkářů, kteří za slohovou práci splňující podmínky stanovené Cermatem dostali z nepochopitelných důvodů mnohdy i trojku či čtyřku,“ říká předsedkyně České středoškolské unie Lenka Štěpánová. Kritéria hodnocení maturitních slohů se od minulých let, kdy slohy opravovali učitelé na školách, neměnila.
Také podle Společnosti učitelů českého jazyka a literatury se nachází v hodnocení slohů závažné nejasnosti. „Nejvíce byly postiženy úvahy – máme v rukou slušné úvahové texty prakticky bez větších pravopisných a stylistických chyb, v nichž bylo výrazně penalizováno údajné odchýlení od tématu či útvaru,“ říká Veronika Valíková, tisková mluvčí SUČJL.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV