Česká televize osloví týdně 79 % české populace

25.05.2013 21:16 | Zprávy

České televizi se vyplácí sázka na rozmanitost žánrů a profilaci kanálů podle diváckých skupin. Průběžná měření prováděná v rámci hodnocení plnění úkolů vysílání veřejné služby Českou televizí ukázala, že Česká televize meziročně zvyšuje svůj zásah v populaci a celkovou spokojenost diváků s vysíláním.

Česká televize osloví týdně 79 % české populace
Foto: ČT
Popisek: Nové logo České televize

Roste také vnímání její důvěryhodnosti a inovativnosti mezi diváky a zároveň se proměňuje struktura sledovanosti kanálů s tím, že posilují tematické kanály ČT 24 a ČT sport.

Podle prvních dat měření vzrostl týdenní zásah vysílání České televize v populaci 15+ od roku 2011 ze 77 % na 79 % v roce 2013. Spokojenost s pořady se posunula z 90 % na 91 % v roce 2012. Nejvýrazněji se ČT posunula v inovativnosti, kterou v roce 2012 ocenilo 44 % diváků v porovnání s 27 % v roce 2011 (data pro rok 2013 zatím nejsou k dispozici). Důvěryhodná je Česká televize pro 73 % diváků v porovnání se 69 % v roce 2011.

Výsledky měření ukazují i na postupující profilaci kanálů České televize. Česká televize jako celek získala v roce 2012 průměrný podíl na publiku 30,16 %, a stala se tak poprvé vedoucí televizí na trhu skupin kanálů. Zároveň se proměňuje struktura sledovanosti kanálů s tím, že posilují tematické kanály ČT 24 a ČT sport. Z výzkumu diváckých skupin pak vyplývá, že ČT nadprůměrně uspokojuje potřeby diváků zaměřených na politicko-ekonomické zpravodajství.

Česká televize uvedla v jarní sezóně premiérově dva nové formáty Nevinné lži a Čtyři v tom vyvíjené podle nové strategie Dlouhodobého rozvoje České televize pro roky 2012 až 2017. Oba pořady zaznamenaly v porovnání s průměrem pořadů na kanálech, na kterých se vysílaly jejich premiéry, nadprůměrné hodnoty nejen z hlediska sledovanosti, ale zejména z hlediska úrovní indikátorů kvality, tedy spokojenosti diváků s těmito pořady a vnímání míry jejich originality. Nadprůměrný byl také indikátor dopadu na diváky, tj. ve schopnosti pořadu diváka zaujmout.

„Jako veřejnoprávní televize potřebujeme sledovat nejen běžné ukazatele, jakým je například sledovanost, nebo jinými slovy poptávka po našich pořadech.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

JUDr. Pavel Blažek, Ph.D. byl položen dotaz

dotazy k vaší bitcoinové transakci

Dobrý den, můžete mi vysvětlit, za co přesně jste peníze dostal? A proč jste je přijal? To je běžná praxe, že berete peníze od kohokoliv? Dost pochybuju, že vám je dává jen tak. A taky by mě zajímalo, co jste z celé transakce měl vy sám? Nebo to máme věřit, že jste tak riskoval pro nic nebo že jste ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA otevřela vlastní kavárnu

20:16 FNUSA otevřela vlastní kavárnu

Bistro u sv. Anny oslavilo své čtvrté narozeniny otevřením další provozovny.