Mezi obchodníky jsou kmenoví zaměstnanci s řadou neocenitelných zkušeností. Výroba je vzhledem k manipulaci s tonerovým prachem pod přísným dohledem. Společnost se nevyhýbá ani prosazování společenské odpovědnosti a podporuje osvětu v oblasti ekologie a recyklace nejen mezi zaměstnanci, ale snaží se i veřejně.
Interní procesy podléhají normám, které vrcholový management dlouhodobě nastavuje a aktualizuje požadavky na výkony zaměstnanců a kvalitu provedené práce. Průběžně pak inovuje a vytváří pracovní podmínky s jasným zaměřením na ekologii a bezpečnost práce. V rámci této pracovní politiky společnost prakticky zavedla nový systém odvětrávání, který reguluje nebezpečné látky ve vzduchu. Rozsáhlá renovace výrobních prostor za přispění peněz z EU nejenže rozšířila dosavadní prostory, ale vytvořila i nová pracovní místa. Prošla jí jak výrobní hala, tak přilehlá zkušebna a balírna tiskových náplní. „Přestože je každý náš produkt vyráběný, testovaný a balený ručně jednotlivými zaměstnanci, máme k dispozici řadu moderních technologií, které zvyšují kvalitu výrobků a zajišťují bezpečné pracovní prostředí,“ upřesnil Petr Kempa, produktový manažer Teko Technology, jenž má na starosti i část personální oblasti.
Petr Kempa se k řešení otázek personalistiky nedostal náhodou
Povinnosti vyplynuly z přidělené agendy práce produktového manažera. Komunikace s dělníky ve výrobně, technickými pracovníky a obchodníky na druhé straně patří ke každodenní rutině. Se zaměstnanci řeší konkrétní problémy, jak pracovní, tak občas i mimopracovní. Nábor pracovníků je podle jeho slov ve firmě spíše samovolný proces. U něj prý aktivně nestojí. Pokud se jedná o dělnickou profesi. Žadatel přijde, vyzkouší si práci a v případě, že vše fyzicky zvládá a firma potřebuje kapacity doplnit, práci získá. U obchodních pozic jsou vybráni vhodní kandidáti systémem výběrového řízení. Důležitá je znalost produktů a portfolia. K tomu má nejblíže právě Kempa. Na starosti má kompletní správu výrobků, novinek, musí vědět, co se šustne na trhu a kde se vyskytují všemožné problémy. Žádnou speciální personální přípravou neprošel. Ale při zamyšlení musí dát zapravdu, že velkou roli sehrálo studium Univerzity Palackého v Olomouci. Co má obor Ekonomika, management a marketing sportu společného s personalistikou, říkáte si? Mnohé, potvrzuje produktový manažer. Vidí možnou paralelu v práci ve sportovním prostředí, řízení klubu, trenérské činnosti, komunikaci s hráči. Praktické i teoretické zkušenosti se mu vyplácejí i na firemním „hřišti“ a využívá je dodnes. Orientace na výsledek je podle něj klíčem k úspěchu. A tak personální otázky nevybočují z jeho běžné agendy.
Musí však přiznat, že mírná zátěž to pro něj je. Cítí se jako středobod, filtr požadavků, problémů, žádostí i běžného lidského stěžování. Takový brouk pytlík, práce všeho druhu. S každým pracovníkem spolupracuje a komunikuje individuální měrou. Na jedné straně jsou dělníci, kteří vyžadují spíše řízení a úkolování. Komunikaci s obchodníky vnímá více jako spolupráci. Výsledek jejich práce se přenáší ven. Vstřebává poté zpětnou vazbu od obchodníků a zákazníků a požadavky směřuje na dělníky.
Na personální práci není ve firmě Teko potřeba žádného speciálního softwaru. Úkoluje se a zadává do výroby na základě vnějších požadavků se skloubením vlastních možností. O pásovou výrobu nejde. Přístup je značně individuální.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva