České dráhy: Historický vlak a parník mezi Prahou a Davlí připomene v neděli 20. září dvě významná jubilea

17.09.2020 13:48 | Zprávy

Na neděli 20. září připravily České dráhy ve spolupráci s Pražskou paroplavební společností atraktivní jízdy mezi Prahou a Davlí, které připomenou 120. výročí Posázavského Pacifiku a 80. výročí kolesového parníku Vltava.

České dráhy: Historický vlak a parník mezi Prahou a Davlí připomene v neděli 20. září dvě významná jubilea
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Zájemci budou mít ojedinělou příležitost absolvovat jednu cestu historickým vlakem a druhou parníkem. Během dne jsou připravené celkem čtyři takovéto kombinované jízdy. Jízdenky jsou v prodeji u všech pokladních přepážek Českých drah.

Cestující si při nákupu jízdenky zvolí, zda pojedou do Davle vlakem a zpět lodí nebo naopak. O jízdy je velký zájem, v prodeji jsou ještě jízdenky na parník s odplutím v 8:30 a ve 14:25 z Rašínova nábřeží a na vlak s odjezdem v 15:16 z Masarykova nádraží. V Davli si vždy cestující přestoupí na druhý dopravní prostředek a vrátí se do Prahy. Zájemce o tyto jedinečné jízdy upozorňujeme, že je možné cestovat pouze s povinnou místenkou.

„Obě významná jubilea nás přivedla k myšlence spojit síly s Pražskou paroplavební společností a cestujícím  nabídnout mezi Prahou a Davlí kombinované jízdy historickým vlakem a parníkem,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj, a doplňuje: „Vlaky budou kvůli výlukám v pražském uzlu začínat a končit na Masarykově nádraží a v metropoli pojedou po trase přes Libeň a Malešice, tedy po tratích využívaných především pro nákladní dopravu. Lodě pak budou vyplouvat, resp. připlouvat k 5. nástupišti na Rašínově nábřeží, kam se cestující dostanou od Palackého náměstí. Cestující tak pojedou jedním směrem po železnici a druhým směrem se svezou parníkem po Vltavě.“

Jubilejní trať i parník

Jízdy připomenou 120. výročí tzv. dolního Posázavského Pacifiku a 80. výročí parníku Vltava, který provozuje Pražská paroplavební společnost.

Poslední stavební úsek Posázavského Pacifiku, tedy tratě mezi Prahou, Davlí a Čerčany, byl uveden do provozu 1. května 1900 v úseku mezi Jílovým u Prahy a Skochovicemi. Vlaky tak mohly začít jezdit v celém úseku mezi Prahou a Čerčany. Trať vede mezi Davlí a Čerčany údolím řeky Sázavy, které překonává několika tunely a mosty. Díky malebné krajině jsou vlaky na této trati vyhledávány mnoha cestujícími z řad turistů, vodáků, ale i chalupářů ze zdejších rekreačních osad.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

ČD , České dráhy

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Migrace

Dobrý den ! Sleduji polskou politiku. V poslední době je tam velká aféra . Německá policie vozí nelegální uprchlíky přes hranici do Polska a tam je ponechává. Nemají žádné doklady , pouze nějaké vypsané papíry. Polská policie a dokonce pohraniční straž máji asi příkaz nic nedělat. Po polských měste...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Kyberšmejdi dovolenou neznají, znovu útočí

22:31 VZP: Kyberšmejdi dovolenou neznají, znovu útočí

Internetoví podvodníci oprášili starý trik, jak vylákat citlivé údaje.