Návštěvníci si však budou moci prohlédnout také modernizovaný vůz 1. třídy s bistrem ARmpee nebo dvouvozovou elektrickou jednotku řady 650 RegioPanter. Zatím 31 těchto vlaků, byť už v modernějším provedení, České dráhy objednaly pro regionální linky letos v březnu.
„České dráhy jsou tradičním partnerem a vystavovatelem na největším českém odborném veletrhu drážní techniky Czech Raildays a ani letos tomu nebude jinak. Ve výstavním areálu představíme letošní novinky v modernizaci našich vozidel. Bude to vůz 1. třídy s bistrem řady ARmpee, který už na našich vlacích jezdí, a novinkou bude modernizovaný osobní vůz pro regionální osobní vlaky řady Bdmtee, který má potenciál být rozumnou ekonomickou alternativou v rámci modernizací vozového parku pro regionální dopravu,“ říká místopředseda představenstva ČD, a.s., Radek Dvořák.
Jedná se o osobní vůz dodávaný z německé vagonky v Bautzenu v letech 1989 až 1991. Před 30 lety se jednalo o moderní vagón pro regionální vlaky s řadou nových konstrukčních prvků, které nebyly obvyklé u jiných osobních vozů vyráběných pro ČD ve stejné době. Jednalo se například o centrální zavírání a blokování dveří nebo o podvozky typu GP 200 S umožňující jízdu rychlostí 160 km/h. České dráhy mají v současnosti ještě přes 200 vozů tohoto typu. „U vozů typu Bdmtee předpokládáme, že mohou ještě v dostatečné kvalitě sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům, ale jejich velkým nedostatkem je zastaralý interiér,“ vysvětluje důvody modernizace Radek Dvořák. „Množství koženkových sedaček jen s minimálním prostorem pro sedící zákazníky neposkytuje očekávaný komfort cestování. Počet míst k sezení se proto sníží ze současných 96 na 80.“
Michal Vereš, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD, a.s., pro provoz, doplňuje hlavní změny, na které se mohou cestující těšit: „Vůz dostane zcela nové sedačky s textilním potahem z velké části umístěné za sebou jako v letadle a se sklopnými stoly. Zbývající sedačky umístěné proti sobě budou mít větší rozteče a mezi nimi bude vždy stůl. Samozřejmostí jsou elektrické zásuvky 230 V, USB konektory pro dobíjení elektroniky, nový audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi a nebo místa pro jízdní kola. Vyšší bezpečnost zajistí centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře doplněné o moderní bezpečnostní prvky, jako je stranově selektivní odblokování dveří. To zabrání cestujícím vystoupit na jinou stranu než je nástupiště.“
Při rekonstrukci vozů bude dosazeno moderní WC s uzavřeným systémem. Nové budu také podlahy, obložení stěn a stropů nebo osvětlení řešené úspornými LED svítidly. Ve voze bude podle provedení také 5 nebo 7 míst pro jízdní kola a služební oddíl pro doprovod vlaku. Rekonstrukce vozů proběhne tzv. „in house“ v dceřiné společnosti Českých drah DPOV. Společnost v současnosti plánuje modernizaci až 53 vozů pro osobní a spěšné vlaky v Praze, ve Středočeském a v Pardubickém kraji.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva