Pro cestující je podstatné, že ve většině případů zcela odpadne storno poplatek za vrácení jízdenky a zároveň se výrazně zrychlí vracení peněz zpět na jejich účet.
„Delší dobu řešíme otázku, jak zjednodušit systém návratků a přitom zachovat hlavní výhodu našich jízdních dokladů, kterou je jejich otevřenost. Jízdenky ČD nejsou totiž historicky určené pro konkrétní vlak a platí nikoliv po linkách, ale síťově. Lze je tedy použít i pro přestupní spoje, a to kdykoli během platnosti dokladu. To však znamená naopak složitější pravidla pro jejich případné vracení. Základní premisou přitom bylo, aby nový systém byl co nejvíce zákaznicky přívětivý,“ uvádí Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu dodává: „Možnost pořídit si otevřenou jízdenku pro cestu z výchozího místa kterýmkoli vlakem v daném dni, jako je tomu dnes, zůstává i nadále zachována.“
Návratky u jízdenek zakoupených mimo e-shop
V tomto případě se jedná především o jízdenky zakoupené u pokladní přepážky. Pokud si cestující zakoupí jízdenku v předprodeji na jiný den, do půlnoci dne, který předchází dni platnosti, ji bude moci vrátit bez jakéhokoliv storna (srážky) a zpět tedy dostane vše, co zaplatil. Za stejných podmínek bude možné vrátit jízdenku i do 15 minut od jejího zakoupení i v den platnosti, samozřejmě ve stanici, kde si ji zákazník koupil (tato možnost pochopitelně odpadá u jízdenek zakoupených během jízdy u průvodčího ve vlaku).
Ve všech ostatních případech bude při vrácení jízdenky uplatněn storno poplatek (srážka) ve výši 100 Kč. U skupinových jízdenek pro více cestujících bude srážka 100 Kč za každých maximálně 6 cestujících.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva