České dráhy: Výzkumný ústav železniční obdržel evropský certifikát ECM

26.10.2021 8:24 | Tisková zpráva

Osvědčení o shodě pro funkce údržby, zkráceně ECM podle anglického označení „entity in charge of maintenance“, obdržel v polovině října Výzkumný ústav železniční, dceřiná společnost Českých drah.

České dráhy: Výzkumný ústav železniční obdržel evropský certifikát ECM
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Jedná se o důležité osvědčení v oblasti údržby drážních vozidel, které vyžaduje IV. železniční balíček pro všechna železniční vozidla. Nově se tak vztahuje i na lokomotivy, ucelené jednotky, osobní vozy nebo speciální vozidla a traťové stroje.

„Získání certifikátu ECM je významná a pozitivní zpráva pro naše zákazníky, kteří využívají Zkušební okruh VUZ u Velimi. Jeho získáním jednoznačně deklarujeme, že námi využívané lokomotivy a měřící vozy jsou udržovány podle jasně nastavených a certifikovaných pravidel, která odpovídají současné evropské a české legislativě v drážní dopravě. Zákazníci využívající zkušební okruh mají už teď garanci, že i po 16. červnu 2022, od kdy je certifikace povinná, zajistíme všechny činnosti a provoz naší techniky bez omezení,“ říká Martin Bělčík, předseda představenstva a generální ředitel Výzkumného ústavu železničního.

Výzkumný ústav železniční provozuje několik lokomotiv a speciálních měřících vozů, které jsou používané na Zkušebním okruhu i na železniční síti Správy železnic při přípravě vozidel na zkoušky a při samotném testování nových lokomotiv, ucelených jednotek, osobních nebo nákladních vozů a další drážní techniky a infrastruktury.

Anketa

Vydrží Fialova vláda až do řádných sněmovních voleb?

hlasovalo: 16140 lidí

Současná evropská legislativa předepisuje všem subjektům odpovědným za údržbu zavést systém údržby známý jako ECM, který je komplexním souborem vzájemně provázaných postupů a předpisů pro údržby drážních vozidel. Celý systém údržby je nutné certifikovat. V České republice provádí certifikaci výhradně Drážní úřad. Údržba v režimu ECM má stanoveny čtyři hlavní pilíře označené jako „funkce údržby“. Jedná se o funkci řízení, rozvoj údržby, řízení údržby vozidlového parku a provádění údržby. Každá z oblastí musí být podrobně popsána v interní dokumentaci, kterou se vlastní údržba musí řídit.

Výzkumný ústav železniční, a.s.

Výzkumný Ústav Železniční, a.s., (VUZ) je společností specializovanou na poskytování odborných služeb a komplexních řešení v oblasti posuzování, certifikace a zkušebnictví železničních vozidel, železničních systémů a drážní dopravy.

VUZ poskytuje specializované služby v oblasti autorizované a akreditované činnosti i zkušebnictví železničních vozidel a jejich komponent. Zejména se jedná o posuzování interoperability – služby NoBo / DeBo, posuzování a hodnocení bezpečnosti služby AsBo a ISA, zkoušky ITCS, služby dynamického zkušebního stavu – DZS, zkoušky ETCS a další.

Našimi zákazníky jsou výrobci kolejových vozidel a komponentů pro železniční systémy a drážní dopravu, vlastníci železniční infrastruktury, provozovatelé dráhy i drážní dopravy, státní orgány a instituce, a to jak v tuzemsku, tak v zahraničí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…