České dráhy představují první motorovou jednotku RegioShark ve Zlínském kraji

02.10.2012 19:55

Moderní železniční vozidlo, motorovou jednotku RegioShark, dnes představují České dráhy odborné veřejnosti. Slavnostně bude cestujícím Zlínského kraje předána tuto sobotu 6. října při příležitosti oslav Dne Zlínského kraje. První motorová jednotka řady 844 začne vozit cestující mezi Kojetínem a Valašským Meziříčím. České dráhy zakoupí do Zlínského kraje za přispění ROP Střední Morava celkem 6 jednotek RegioShark v celkové hodnotě 384 mil. korun.

České dráhy představují první motorovou jednotku RegioShark ve Zlínském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Nové motorové jednotky podstatným způsobem zkvalitní a zpříjemní cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm nebo na tratích Zlín – Kroměříž a Zlín – Uherské Hradiště. První jednotka bude již v průběhu října ve zkušebním provozu s cestujícími. Do konce letošního roku dodá výrobce další jednotku, třetí a čtvrtá bude zařazena do provozu na jaře příštího roku. Poslední dvě jednotky budou Českým drahám předány ve druhé polovině 2013.

České dráhy pořizují nová regionální vozidla pro Zlínský kraj za finanční podpory Regionálního operačního programu Stření Morava. Cena motorové jednotky činí 64 milionů Kč, podíl dotace ROP na jednotku dosahuje výše 40 %. Celkové náklady na nákup šesti vozidel tak činí 384 mil. korun, ze které 60 %, 230,4 mil. Kč, hradí České dráhy z vlastních prostředků. Částkou 153,6 mil. korun (40 % nákladů) přispívá ROP Střední Morava.

České dráhy objednaly celkem u polského výrobce PESA Bydgoszcz 31 vlaků za téměř 2 miliardy Kč. Kromě Zlínského kraje budou tyto moderní regionální vlaky jezdit ještě v Ústeckém, Plzeňském a Karlovarském kraji.

Charakteristika vozidel RegioShark

Maximální rychlost vozidla je 120 km/h, délka vlaku je 44 metrů, počet míst k sezení je 120, z toho je 15 sedaček sklopných a 9 míst je v 1. třídě, celková kapacita vlaku je 240 osob. Vlak je vybaven uzavřeným systémem WC v bezbariérové úpravě, prostorem pro jízdní kola, klimatizací, audiovizuálním informačním systémem. Výkon vlaku je téměř 800 kW.

Vlak nabízí:

  • moderní, světlý a dobře přehledný interiér;
  • bezbariérový nástup do prostor se sníženou podlahou;
  • bezbariérové WC s uzavřeným systémem WC, které lze využívat i ve stanici;
  • audiovizuální informační systém;
  • klimatizaci;
  • moderní ergonomické sedačky potažené textilem;
  • centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře, které jsou snadno ovladatelné tlačítky;
  • univerzální prostory pro kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla.
  • Vlak je ekologický a vysoce bezpečný, odpovídá současným přísným ekologickým a bezpečnostním požadavkům.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: České dráhy

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Program České televize přitáhl v prvním pololetí nejvíce diváků

22:42 Program České televize přitáhl v prvním pololetí nejvíce diváků

Česká televize je nejčastější volbou diváků. V prvním pololetí tohoto roku se stala televizní skupin…