České dráhy přepravily za prvních pět měsíců o milion cestujících více než loni

02.07.2017 21:56

Dlouhodobý trend růstu zájmu o služby národního železničního dopravce přetrvává. České dráhy za prvních 5 měsíců letošního roku přepravily 71,849 milionu cestujících, tedy o 1, 017 milionu cestujících více (+ 1,4 %), než za stejné období loňského roku. Stejně tak se zvyšoval i přepravní výkon, který dosáhl 3 025 milionů osobokilometrů, což je o skoro o 3,8 % více než loni za stejné období.

České dráhy přepravily za prvních pět měsíců o milion cestujících více než loni
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Je potěšitelné, že ekologická železniční doprava je v České republice dlouhodobě oblíbená, navzdory tomu, že nedisponujeme rychlými tratěmi a s masivní modernizací vlaků se začalo až v posledním desetiletí. Obnova železnic se promítá do rostoucího zájmu o naše služby. V minulém roce jsme například rozšířili službu ČD minibary, které jsme nasadili i na rychlíkové spoje na vybraných tratích. Rozšiřujeme i počet vozů s Wi-Fi připojením. Momentálně disponuje touto technologií přes 600 vozů a do konce roku pak chceme takto vybavit další téměř stovku. Stejně tak přidáváme i bezbariérové spoje, kterých je momentálně více než 5 000 každý den,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu a připomíná, že jen národnímu dopravci stoupl loni ve srovnání s rokem 2010 počet cest realizovaných v jednom roce o 8,5 milionu a vzdálenost, kterou lidé ujeli vlakem, vzrostla o více než 800 milionů kilometrů. „Každý z nás dnes ujede vlakem přibližně o sto kilometrů ročně více než před osmi lety a toto číslo roste i letos,“ dodává Michal Štěpán.

Každý Čech tak ročně nasedne do vlaku Českých drah v průměru sedmnáctkrát, což Českou republiku řadí s velkým náskokem na první místo mezi novými členskými zeměmi EU. Na každého za rok připadá v průměru přibližně 700 kilometrů cest s Českými drahami.

„Rostoucí počet cestujících zaznamenáváme jak ve vnitrostátní tak v mezistátní dopravě. Především jde o linky, kde jsme modernizovali své soupravy nebo výrazně zkrátili cestovní časy. Jde například o trasu Praha – České Budějovice, kde ČD od nového jízdního řádu zavedly tzv. „Jižní expres“. Ten zdolá trasu mezi hlavním a krajským městem za dvě hodiny, což znamená zrychlení o 20 minut,“ uvádí Michal Štěpán. Dlouhodobě je pak zájem o relace Praha – Plzeň – Cheb nebo Praha – Ostravsko. V mezistátní dopravě se nejlépe daří linkám z České republiky do Rakouska a Německa. Citelný počet nových cestujících sleduje národní dopravce také v příměstské dopravě ve velkých aglomeracích, kde je cesta vlakem rychlejší než popojíždění autem v kolonách.

„V Česku máme potenciál využívat vlaky mnohem více a dostat se do první pětice nejlepších zemí Unie ve využívání železnice. Máme na to dostihnout Němce nebo Rakušany. Největší možnosti vidím v dálkové a v příměstské dopravě ve velkých aglomeracích. Například vídeňský S-Bahn využívá denně 300 tisíc cestujících, zatímco pražské Esko jen 120 tisíc lidí. Podstatně většímu využití železnice a odlehčení silnic ve velkých městech by pomohlo i více parkovišť P+R postavených přímo v regionech, co nejblíže k domovům lidí, a ne až na okraji samotných měst,“ podává výčet vizí do budoucna Michal Štěpán.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: komerční tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Vláda: Digitální firmy budou muset v Česku platit daň

22:08 Vláda: Digitální firmy budou muset v Česku platit daň

Vláda Andreje Babiše rozhodla na jednání v pondělí 18. listopadu 2019, že Parlamentu navrhne schváli…