„Je potěšitelné, že ekologická železniční doprava je v České republice dlouhodobě oblíbená, navzdory tomu, že nedisponujeme rychlými tratěmi a s masivní modernizací vlaků se začalo až v posledním desetiletí. Obnova železnic se promítá do rostoucího zájmu o naše služby. V minulém roce jsme například rozšířili službu ČD minibary, které jsme nasadili i na rychlíkové spoje na vybraných tratích. Rozšiřujeme i počet vozů s Wi-Fi připojením. Momentálně disponuje touto technologií přes 600 vozů a do konce roku pak chceme takto vybavit další téměř stovku. Stejně tak přidáváme i bezbariérové spoje, kterých je momentálně více než 5 000 každý den,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu a připomíná, že jen národnímu dopravci stoupl loni ve srovnání s rokem 2010 počet cest realizovaných v jednom roce o 8,5 milionu a vzdálenost, kterou lidé ujeli vlakem, vzrostla o více než 800 milionů kilometrů. „Každý z nás dnes ujede vlakem přibližně o sto kilometrů ročně více než před osmi lety a toto číslo roste i letos,“ dodává Michal Štěpán.
Každý Čech tak ročně nasedne do vlaku Českých drah v průměru sedmnáctkrát, což Českou republiku řadí s velkým náskokem na první místo mezi novými členskými zeměmi EU. Na každého za rok připadá v průměru přibližně 700 kilometrů cest s Českými drahami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva