„Jednalo se o emisi z roku 2013, kterou vydala akciová společnost České dráhy. Její splatnost byla 25. července 2018,“ upřesňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a dodává: „Prostředky byly v minulosti využity především na investice do modernizace a nákupu vozidel.“
Získání mezinárodního ratingu a následné vydání korunových i mezinárodních dluhopisů bylo pro České dráhy nejvýhodnější cestou, jak získat chybějící peníze na obnovu vozidlového parku a připravovat firmu na postupné otevření trhu osobní železniční dopravy. I díky tomu mohly za posledních deset let České dráhy nakoupit nebo zmodernizovat vozidla za více než 40 miliard korun. Cestujícím tak slouží například zcela nové Railjety a InterPantery, ale i regionální vozidla CitiElefant, RegioPanter, RegioShark nebo RegioSpider.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva