České dráhy vypraví parní vlaky na Císařský den v Kadani

25.08.2022 19:43 | Tisková zpráva

V sobotu 27. srpna vypraví České dráhy parní vlak na jubilejní 30. ročník tradiční akce Císařský den v Kadani. V čele soupravy sestavené z historických vozů 3. třídy pojede parní lokomotiva 354.195 Všudybylka.

České dráhy vypraví parní vlaky na Císařský den v Kadani
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Vlak pojede z Mostu do Kadaně a zpět a během dne je plánovaná ještě kratší jízda mezi Kadaní a Chomutovem. Jízdenky na vlak jsou v prodeji v e-shopu, u pokladních přepážek i u vlakového personálu Českých drah.

Slavnost v královském městě Kadaň připomene návštěvu císaře římského a krále českého Karla IV. z roku 1367. Program bude probíhat na Mírovém náměstí a ve Smetanových sadech. Pro návštěvníky bude připravené středověké tržiště s ukázkami řemesel, rytířské turnaje, šermířská a taneční vystoupení a děti se budou moci těšit na netradiční hry. Bezesporu nejzajímavější částí bohatého kulturního programu bude ve 14 hodin velkolepý příjezd Karla IV. s družinou. Celou akci zakončí ve 21 hodin slavnostní ohňostroj s akrobatickou show.

České dráhy vypraví na akci zvláštní parní vlak, který pojede po trase Most – Jirkov zastávka – Chomutov město – Chomutov – Kadaň-Prunéřov – Kadaň a zpět. Dopolední vlak do Kadaně bude odjíždět v 10:16 z Mostu, příjezd do Kadaně je naplánován na 11:04. Těsně před polednem sveze vlak zájemce z Kadaně do Chomutova a zpět. Na zpáteční cestu do Mostu se pak tato historická souprava vydá v 17:00. Zpět do Mostu dorazí vlak v 17:48.

V čele vlaku pojede parní lokomotiva 354.195 Všudybylka vyrobená v roce 1925. Ve vlaku bude řazeno pět historických vozů řady Ci s celkovou kapacitou asi 250 míst k sezení. Jízdenky jsou v prodeji v pokladnách, u průvodčích a v e-shopu ČD ZDE.

tabulka

tabulka

Detaily o parních vlacích jsou na portálu Vlakem na výlet. Podrobné informace o Císařském dni naleznete také na stránkách ZDE a města Kadaň (ZDE).

Parní lokomotiva ř. 354.1 (Všudybylka)

Oblíbené lokomotivy osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Vyráběly se v několika sériích a modifikacích. Původní rakouská konstrukce byla ve Škodových závodech postupně upravována. Několik lokomotiv bylo vybaveno unikátním ventilovým rozvodem páry. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

Proč jste vlastně založili novou frakci?

K čemu je to přesně dobré, pro nás? Četla jsem, jaké máte priority, ale chápu to správně, že doteď jste je bez nové frakce nemohli prosazovat? Proč? A co říkáte na to, jak založení hlavně vládní politici kritizují a tvrdí, že bude sloužit zájmům Ruska? I když podle nich slouží Rusku každý, kdo má ji...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Státní veterinární správa: ČR je již dvacet let oficiálně zemí bez výskytu vztekliny

19:07 Státní veterinární správa: ČR je již dvacet let oficiálně zemí bez výskytu vztekliny

Státní veterinární správa (SVS) si před několika dny připomněla dvacet let ode dne, kdy Česká republ…