České dráhy za první pololetí přepravily meziročně o 2,5 milionu cestujících více

03.08.2018 10:49 | Zprávy

Růst počtu cestujících z 1. čtvrtletí letošního roku nabral ve 2. čtvrtletí 2018 ještě vyšší tempo. České dráhy za 6 měsíců letošního roku přepravily už o 2,5 milionu cestujících více než loni ve stejném období. Největší zájem o služby Českých drah je na dálkových linkách a v příměstské dopravě velkých aglomerací, především v Praze a v jejím okolí.

České dráhy za první pololetí přepravily meziročně o 2,5 milionu cestujících více
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„I v letošním roce se potvrzuje správnost našeho rozhodnutí vsadit při získání nových cestujících na lepší služby, nasazení moderních souprav a zrychlení dopravy na úsecích, kde jsou průběžně modernizované tratě. Díky této aktivní obchodní politice jsme přilákali do vlaků Českých drah za 1. pololetí 2018 celkem 89,435 milionu cestujících, kteří ujeli 3,928 miliardy kilometrů. Oproti prvnímu pololetí loňského roku je to o 2,525 milionu osob více a vzdálenost, kterou ujeli, se zvýšila o 226 milionů kilometrů,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

České dráhy tak zaznamenaly rostoucí počet cestujících na mnoha vnitrostátních dálkových linkách včetně těch, kde jezdí rovněž spoje jiných železničních dopravců nebo autobusy. Více cestujících využívá vlaky Českých drah například z Prahy do Olomouce, Ostravy, Opavy a na celou střední a severní Moravu. Poptávka roste ale i v jiných směrech, například mezi Prahou a jižními, západními nebo severovýchodními Čechami Z dosavadních výsledků je patrné, že cestující vnímají vlak jako adekvátní alternativu vůči silniční dopravě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Investice po povodních už přesáhly 170 milionů

22:03 Lesy ČR: Investice po povodních už přesáhly 170 milionů

Za více než 170 milionů zatím Lesy ČR opravily koryta vodních toků i lesní cesty v Moravskoslezském …