Český export prostřednictvím společnosti Lidl míří do 16 zemí Evropy především však na Slovensko, do Polska, Maďarska, Rumunska, Chorvatska, Slovinska, Bulharska, ale třeba i do Švédska. Největší úspěchy slaví za hranicemi české uzeniny (privátní značka Pikok), pramenité a ochucené vody (Saguaro), mléčné výrobky (Fruit Jumbo a Pilos), ale třeba i některé druhy alkoholických nápojů (pivo Argus Maestic).
Dlouhodobým stabilním partnerem řetězce Lidl je firma Krahulík, která patří také k jejím nejúspěšnějším exportérům. „Spolupráce se společností Lidl je s ohledem na aktuálně dodávané objemy pro naši společnost zásadní. V současné době tvoří podíl exportu z celkového objemu dodaného společnosti Lidl až 75 % a z celkové produkce naší společnosti až 25 %,“ uvedl Antonín Haberl, obchodní manažer společnosti Krahulík-MASOZÁVOD Krahulčí, a.s. Do zahraničí výrobce dodává celkem 11 produktů pod značkou PIKOK. „Prostřednictvím Lidlu nyní exportujeme do 6 zemí a během roku 2015 by se počet zemí měl rozšířit ještě o další dvě,“ dodal Antonín Haberl.
Společnost Lidl je pro mnoho českých výrobců strategickým partnerem, bez kterého by na zahraničních trzích neuspěly. „Pro Lidl vyrábíme téměř 30 druhů lahůdkářských výrobků jako jsou saláty, pomazánky, marinády a aspikové výrobky. Možnost vyvážet do zahraničí prostřednictvím společnosti Lidl do dalších zemí z ní dělá strategického partnera na retailovém trhu. Víme, že naše výrobky snesou nejpřísnější parametry a roste jejich obliba i na velmi náročných zahraničních trzích. Právě každodenní konfrontace s nejvýznamnějšími evropskými hráči v našem oboru nás může posouvat v tomto snažení dále. V tom vidíme obrovskou zkušenost i do budoucna,“ uvádí Jan Vrba, generální ředitel společnosti Delimax.
Společnost Lidl staví svoji filozofii prodeje na privátních značkách, které tvoří 80 % celého sortimentu. V žádném případě to však neznamená, že jde o levnou a nekvalitní variantu značkového produktu. „Díky privátním značkám si můžeme mnohem lépe hlídat kvalitu produktů, za kterou na svých prodejnách ručíme. Mezi našimi výrobci jsou renomovaní i méně známí výrobci, kteří musí bez rozdílu splnit přísná kritéria na kvalitu produktů, což kontrolujeme pravidelnými audity a laboratorními testy,“ uvádí Jitka Vrbová, tisková mluvčí společnosti Lidl. Pro spolupráci s maloobchodním řetězcem musí být výrobce schopen dodávat zboží také v požadovaném množství.
Vývoj exportu českých výrobců prostřednictvím Lidl ČR
Rok |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
Objem vývozu v mld. Kč |
2,5 |
2,8 |
3,1 |
4
|
4,2
|
* objem vývozu v nákupních cenách
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva