Reportáže jsou postavené na výpovědích žáků prvního stupně základních škol, kteří popisují, jak si představují svět v médiích i co si myslí o práci novinářů. Nápad na vznik reportážní série přišel při besedách s dětmi, na kterých Michaela Vetešková představovala svou nejnovější knihu reportážních pohádek s názvem Jak maminka vyprávěla o 20. století. S workshopem, ve kterém děti převezmou roli reportéra, editora, respondenta a tiskového mluvčího, autorka oslovila více než tisíc dětí.
Spisovatelka si na setkáních s dětmi hrála na malé reportéry. „Rozmlouvali jsme spolu, učili se držet mikrofon a ten, kdo měl odvahu, natočil rozhovor třeba se svým spolužákem nebo paní učitelkou. Některé záznamy byly tak skvělé, že mi přišlo líto je jen tak vyhodit a přetvořila jsem je v něco, co mi v této době dává smysl,“ popsala vznik reportážní série vedoucí Kulturní redakce Michaela Vetešková. Vzniklé materiály by měly posloužit jako vzdělávací materiál pro samotné děti v rámci mediální výchovy. „Dílna malého novináře přesně zapadá do současného směřování Rádia Junior, a hlavně je to něco, co dnešní školáci potřebují. Je skvělé, že oni sami dostávají v reportážích prostor a že natáčení zní skutečně autenticky,“ uvedl šéfredaktor Rádia Junior Tomáš Vacek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva