Český rozhlas už v sobotu 13. října požádal agenturu ppm factum o detailní analýzu, proč se lišily výsledky předvolebních výzkumů od reálných výsledků krajských voleb více než v předchozích volebních obdobích. I na základě této analýzy bude vedení ČRo jednat o tom, jestli a případně v jaké míře bude s touto agenturou spolupracovat v budoucnosti.
ČRo bude zároveň vážně zvažovat, zda vůbec bude do budoucna zadávat vlastní předvolební průzkumy a zdali nehledat jiný klíč pro nominace kandidátů do předvolebních debat. Ukazuje se, že ani jiné volební modely nedokázaly přesně předjímat volební výsledky a že tudíž takový klíč pro nominace může být zpochybnitelný. Český rozhlas bude inspiraci hledat i v zahraničí.
ČRo konstatuje, že agentura ppm factum byla jako realizátor průzkumů vybrána v transparentním řízení podle zákona o veřejných zakázkách. Agentura má za sebou dvacetiletou zkušenost v oblasti volebních průzkumů; navíc před minulými volbami do Poslanecké sněmovny se volební model této agentury ukázal být nejpřesnějším.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas