Meziročně došlo k velkému nárůstu v nakupování přes internet. Zatímco v roce 2019 nakupovalo online 39 % české populace, o rok později to bylo již 54 %. „Potraviny si během sledovaných tří měsíců nakoupilo 13 % osob. Stejný podíl si přes internet objednal jídlo z restaurací či fastfoodů. Oblečení nebo obuv si koupilo online 30 % osob. Byla to nejčastěji nakupovaná položka na internetu, stejně jako v několika předchozích letech,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.
Více sledujeme pořady na webu televizních stanic a vzrostl i počet osob, které sledují videa na Youtube či podobných stránkách sloužících ke sdílení videí. „Největší meziroční nárůst zaznamenalo sledování placených pořadů. Zatímco na jaře roku 2019 uvedla 3 % osob, že si zaplatila za sledování filmů či seriálů přes internet, v roce 2020 to bylo již 10,5 %. Nejčastěji sledují placené programy na internetu osoby ve věku 25 až 34 let,“ uvádí Eva Myšková Skarlandtová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva