Devět z deseti velkých podniků umožňuje i v době rozvolněných protiepidemických opatření svým zaměstnancům práci z domova. Naopak mezi malými podniky tuto možnost nabízí jen polovina z nich. „Mezi jednotlivými odvětvími nacházíme významné rozdíly, protože některé profese z domova vykonávat nelze. Nejčastěji nechávají své zaměstnance na home office firmy působící v IT službách, konkrétně 97 % z nich. Následují podniky z oblasti mediálních činností a cestovní agentury,“ uvádí Eva Myšková Skarlandtová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ. Mezi obory, pro něž je práce z domova nejméně častá, patří dle očekávání stravování, maloobchod, ubytování či stavebnictví. Ve stravování a pohostinství neumožňuje práci z domova ani pětina podniků s deseti a více zaměstnanci.
Pro efektivnější práci z domova řada podniků zaměstnancům poskytuje vzdálený přístup do firemní sítě. Nejčastěji jde o přístup na pracovní e-mail, který v roce 2021 nabízelo 70 % podniků. Ve stejném roce 62 % firem umožňovalo zaměstnancům i vzdálený přístup přes zabezpečené sítě do firemních aplikací a informačních systému (tedy např. na intranet či do účetnictví). „Zatímco mezi velkými podniky s více než 250 zaměstnanci nabízí některým svým zaměstnancům vzdálený přístup k firemním aplikacím a informačním systémům již 97 % z nich, u malých podniků do 50 zaměstnanců tak činí 57 %,“ dodává Kamila Burešová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ. V minulém roce navíc polovina podniků používala online komunikační platformy, přičemž velké firmy je využívaly téměř všechny (95 %).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva