Členové Divácké rady diskutovali o zpravodajství a publicistice ČT

20.10.2018 17:45 | Zprávy

Měření veřejné hodnoty, důvěryhodnost zpravodajství a jeho vyváženost i nová funkce ombudsmana byly tématy druhého oficiálního zasedání nového poradního orgánu České televize, Divácké rady.

Členové Divácké rady diskutovali o zpravodajství a publicistice ČT
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká televize, ilustrační foto

Zástupci významných českých institucí, asociací a spolků, kteří jsou členy Divácké rady, si jako téma svého druhého oficiálního zasedání zvolili problematiku zpravodajství a publicistiky a jejich vyváženost a důvěryhodnost. O vybrané problematice se členy Divácké rady kromě generálního ředitele diskutovali také šéfredaktor zpravodajství Petr Mrzena, šéfredaktor reportážní publicistiky Marek Wollner a ředitel zpravodajství a sportu Zdeněk Šámal. Ten mimo jiné zmínil, že program ČT24 ročně odvysílá více než osmaosmdesát tisíc zpravodajských příspěvků a ve vysílání se za rok vystřídá na 11 800 hostů, denně jich tak vysílací studia navštíví více než třicet. Dle mezinárodního průzkumu je zpravodajská stanice České televize vnímána jako nejdůvěryhodnější zdroj informací v Česku a patří do šestice nejdůvěryhodnějších v rámci Evropy. Navíc je nejsledovanějším veřejnoprávním zpravodajským evropským programem.

„Veřejnou službu, kterou Česká televize poskytuje, měříme již šestým rokem metodikou inspirovanou u britské BBC, či holandské NPO. Zjišťujeme tak, zda dodáváme svým koncesionářům to, co se od nás očekává, potvrzujeme, že se nám daří naplňovat Kodex a Zákon o ČT a oslovovat nejen široké divácké supiny, ale i ty specifické. Zpravodajské vysílání nahlížíme z různých úhlů a v kontextu. Z měření vychází vysoké hodnoty důvěryhodnosti, a to nejen v rámci Česka, ale také celé Evropy. Každý týden zpravodajství České televize zasáhne polovinu dospělé populace,“ vysvětluje generální ředitel Petr Dvořák.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Politické neziskovky

Jak se pozná politická neziskovka? Kdo by to měl určovat? Protože podle mě je politicky orientovaná většina neziskovek.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Ve třineckém lesoparku jsme začali hloubit patnáct tůní

19:28 Lesy ČR: Ve třineckém lesoparku jsme začali hloubit patnáct tůní

Patnáct tůní, které zadrží vodu na třech tisících metrech čtverečních, nechají vodohospodáři ze Sprá…