Za pět let existence projektu distribuoval Člověk v tísni nejohroženějším lidem v chudých zemích například 4 213 koz, 750 ovcí, zasadil přes 300 tisíc stromů nebo vykopal 31 studen. Nejvíc se „skutečné dárky“ prodávají před Vánocemi a největší zájem je o zvířata a školní pomůcky. Kupují je především ženy.
„Když jsme před pěti lety Skutečný dárek vymýšleli, věděli jsme, že chceme na český trh přijít s něčím novým. Chtěli jsme naše dárce zaujmout, ale i pobavit. Vymysleli jsme e-shop, kde si můžete koupit darovací certifikát, díky kterému jménem svých blízkých pošlete do Afriky kozu nebo třeba školní tabuli,“ říká autor projektu Tomáš Vyhnálek. „Podrobně také dokumentujeme využití peněz a fotíme a natáčíme z distribucí videa, aby měli dárci co nejlepší informace,“ dodává Vyhnálek
Za pět let si celkem 25 tisíc lidí objednalo dárky za více než 40 milionů korun a počet nakoupených dárků se každý rok zvyšuje. Zatímco v prvním roce dárci nakoupili dárky za 5 miliónů korun, o rok později to už bylo 9 miliónů, v roce 2011 jedenáct a půl milionů a loni přes 12 milionů korun. „Letos se prodalo dárků za necelé 4 miliony, ale největší nápor očekáváme tradičně v prosinci, kdy proběhne až 75% nákupů,“ říká Tomáš Vyhnálek

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva