Bronzová cena za architekturu či zařazení Českého pavilonu mezi pět nejpovedenějších – to jsou některá z ocenění, která si za letošní EXPO odnesl Český pavilon. Ten letos velmi ocenili i návštěvníci, pro které byl přichystán výlet do českého lesa i efektní fotografie. Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Itálii spolupracovalo s Kanceláří generálního komisaře už v rámci příprav letošní Všeobecné světové výstavy, společně poté pořádaly sérii setkání s tour operátory, cestovními kancelářemi i médii.
„Český pavilon na EXPU byl skutečně excelentním nástrojem destinačního marketingu, který nám umožnil učinit na trhu kvalitativní krok kupředu a ukázat ČR jako moderní, dynamickou zemi, která má z turistického hlediska co nabídnout ve všech svých krajích,“ vysvětluje ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
80 % Italů zůstává při své návštěvě ČR pouze v Praze, jednou z priorit zahraničního zastoupení je proto destinační rozvrstvení italských turistů,“ dodává ředitel zahraničního zastoupení v Itálii Luboš Rosenberg.
Spokojenost návštěvníků s prezentací České republiky na výstavě EXPO hodnotil pomocí šetření Institut turismu České republiky. Dle závěrů výzkumu motivovala expozice k následné návštěvě 84 % návštěvníků pavilonu. „Nejpozitivnější ohlasy sklidila mezi návštěvníky Českého pavilonu jednoznačně Laboratoř ticha (Český les) – tato expozice se nejvíce líbila více než polovině návštěvníků pavilonu. Země příběhů a fantazie byla druhou nejlépe hodnocenou expozicí“ doplňuje generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková. Líbila se také interaktivní dotyková mapa i představení České republiky coby Země příběhů (Land of Stories) pomocí velkoformátových fotografií.
Zahraniční zastoupení podpořilo aktivity spojené s prezentací České republiky i outdoor či tiskovou kampaní. V Miláně např. v době konání EXPA jezdili tři tramvaje věnované jen České republice. „Denně probíhala jednání s tour operátory či cestovními kancelářemi o zařazení České republiky do itineráře a o podpoře stávajících produktů v nabídce. Mimo jiné jsme jednali i s vysoce specializovanými tour operátory pro školní turismus, pavilon tak navštívilo 5 000 italských studentů, kteří zkraje roku zamíří do České republiky. Za šest měsíců EXPA se České republice dostalo v místních médiích tolik pozornosti, kolik za celý minulý rok,“ dodává Luboš Rosenberg.
Všeobecná světová výstava EXPO 2015 se odehrávala během 184 dní v Miláně. Za tu dobu ji navštívilo 21,5 milionů návštěvníků (jen v říjnu, tedy poslední měsíc, jich bylo 5 miliónů), z toho 7 miliónů cizinců a více jak 2 miliony studentů. EXPO přivítalo na 300 státních návštěv s 60 prezidenty nebo předsedy vlád. Celkově se účastnilo 140 zemí, 54 z nich vlastním pavilonem, 70 v tematických klastrech.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva