CzechTourism: Historicky nejlepší umístění v rámci světového kongresového průmyslu

04.06.2018 15:45

V loňském roce se v České republice uskutečnilo 187 mezinárodních asociačních meetingů, kterých se účastnilo přes 73 000 delegátů. Česká republika se dle statistik za r. 2017 prozatím drží na 23. místě celosvětového žebříčku destinací kongresového turismu, který každoročně vydává mezinárodní asociace ICCA (International Congress and Convention Association). Jedná se o její historicky nejlepší umístění.

CzechTourism: Historicky nejlepší umístění v rámci světového kongresového průmyslu
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

V počtu akcí tak za sebou Česká republika nechala destinace jakými jsou např. Norsko, Řecko, Spojené arabské emiráty, Chorvatsko, Indie či Rusko. V rámci zemí V4 si lépe vedlo jen Polsko (18. místo). 187 asociačních meetingů uspořádaných v roce 2017 představuje 13% nárůst akcí získaných pro Českou republiku oproti roku 2016.

„Po Praze, která si na poli mezinárodních asociačních meetingů drží stále prim, byly nejvyhledávanějšími regiony Jihomoravský kraj a Kraj Vysočina. Na Ministerstvu pro místní rozvoj se proto dlouhodobě snažíme posilovat pozici našich regionů, aby byly pro oblast kongresového průmyslu ještě žádanější,“ říká ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová

Na špičce destinací kongresového a incentivního průmyslu zůstává USA (941 akcí), Německo (682 akcí) a Velká Británie (592 akcí).

„Kongresový průmysl je významným odvětvím cestovního ruchu v České republice. Útrata delegátů mířících na kongres je oproti běžnému turistovi několikanásobná,“ komentuje vedoucí Czech Convention Bureau agentury CzechTourism Zdeněk Giormani. Průměrná útrata delegáta na meeting vyčíslená mezinárodní asociací ICCA je na osobu a den 12 000 Kč /bez registračního poplatku přes 9 000 Kč/, útrata běžného turisty se pohybuje kolem 2 300 Kč na osobu a den.

Průměrná doba trvání jednoho asociačního meetingu je 3,72 dne.

Česká republika si oproti minulému roku polepšila i co do počtu účastníků. Asociační kongresy přivítaly v České republice přes 73 000 delegátů, což představuje 30% nárůst oproti roku 2016.

Praha, kde se odehrává většina akcí, se pak umístila v celosvětovém žebříčku na 8. místě, což je i její historický úspěch. Praha předčila metropole jakými jsou např. Hong Kong, Lisabon, Tokio, Řím, Dubaj či Peking. Nejoblíbenějším kongresovými městy světa jsou Barcelona, Paříž a Vídeň.

O popularitě Prahy hovoří i skutečnost, že si vedla nejlépe také ve srovnání měst V4 - Budapešť obsadila 12. místo, Varšava 23. místo a Bratislavě patří 177. pozice na žebříku. V žebříčku měst zabodovala i další města. Brno obsadilo 228. místo, a předčilo tak města jako např. Essen, Norimberk či Hannover, město Plzeň (358. místo) se pak umístilo výše, než např. Besancon, Cannes či Brighton.

Statistiky ICCA nicméně nepředstavují komplexní obraz o stavu kongresového průmyslu v ČR. Mezinárodní asociace ICCA ve svých statistikách monitoruje totiž pouze meetingy, které splňují tato kritéria:

1. kongres je organizován mezinárodní asociací

2. akce rotuje mezi minimálně 3 zeměmi

3. akce se účastí alespoň 50 delegátů

Dle údajů Českého statistického úřadu se v regionech České republiky v loňském roce odehrálo 12 542 akcí s více než 1,3 miliony účastníků. Mezi regiony drží prim hlavní město Praha. Odehrálo se zde přes 4 000 konferenčních akcí, kterých se zúčastnilo přes 500 000 delegátů. Zásadně rostly počty účastníků i konaných akcí v regionech České republiky. Po Praze byly nejoblíbenějšími regiony na poli M.I.C.E. region Jihomoravský, kde se počet účastníků delegátů meziročně takřka zdvojnásobil (ze 192 000 v roce 2016 na 202 000 účastníků ve 2017) a region Vysočina. Počet účastníků prudce vzrostl např. i v Plzeňském kraji – ze 43 000 účastníků na 72 000 účastníků)

Czech Convention Bureau při agentuře CzechTourism propaguje Českou republiku jakožto ideální kongresovou destinaci a rovněž od roku 2010 aktivně získává MICE akce pro Českou republiku. Je vyhledávaným primárním kontaktem pro zahraniční nákupčí služeb v segmentu kongresového průmyslu.

V roce 2017 se Czech Convention Bureau v rámci jednoho ze svých nástrojů - kampaně kandidatur - aktivně podílelo na více než 30 kampaních kandidatur pro pořádání mezinárodních akcí v České republice. V rámci tohoto programu Czech Convention Bureau spolupracuje s PCO (Professional Congress  Organizer) agenturami, regionálními kongresovými kancelářemi, soukromými subjekty a tzv. kongresovými ambasadory. Aktivity Czech Convention Bureau přinesly dle metodiky analýzy KPMG za rok 2017 do státního rozpočtu 568 milionů Kč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…