CzechTourism: Návštěvnost turistických cílů v ČR

07.08.2018 15:45

Agentura CzechTourism sestavila žebříček nejvíce navštěvovaných turistických atraktivit, a to na základě sledování necelé tisícovky objektů. Stále více turistů míří do regionů.

CzechTourism: Návštěvnost turistických cílů v ČR
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Institut turismu agentury CzechTourism se letos zaměřil na TOP 50 atraktivit v rámci celé republiky, sledoval návštěvnosti v jednotlivých krajích i kategoriích. Nově jsou k dispozici meziroční změny týkající se návštěvnosti jednotlivých cílů.

„Nejvyšší oblibu obecně mají turisticky atraktivní místa v Praze, což je z velké části dáno vysokou návštěvností zahraničních turistů. Žebříčku vévodí Pražský hrad. Dále jsou to atraktivity zejména pro rodiny s dětmi, které lákají jak zahraniční, tak domácí návštěvníky. Kromě dobře známých cílů, jakými jsou zoologické zahrady nebo aquaparky se o pozornost stále více hlásí dobře propagované atrakce v regionech. Výrazné nárůsty návštěv jsme zaznamenali třeba v iQLandia science center v Liberci, Landek Parku v Ostravě nebo na Stezce v korunách stromů na Lipně,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

„V souladu se Státní koncepcí politiky cestovního ruchu v ČR je rozprostření návštěvnosti do regionů dlouhodobým cílem agentury CzechTourism, příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj. V posledních letech vzrůstá nutnost intenzivní spolupráce s regiony při tvorbě marketingových kampaní a dalších aktivit. Cílem je zachování trvale udržitelného cestovního ruchu. Vzhledem k přetíženosti některých památek a oblastí se dlouhodobě snažíme propagovat a komunikovat i méně navštěvované památky a oblasti. Kraje naší republiky a vybrané turistické cíle propagujeme také prostřednictvím 23 zahraničních zastoupení ve světě, které pod agenturu CzechTourism spadají,“ připomíná Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.

„Zahraniční zastoupení v Jižní Koreji tak například dlouhodobě směřuje své aktivity do Jihomoravského kraje, marketingová strategie agentury pro příhraniční státy zase pomáhá vytěžovat méně známé turistické cíle v přilehlých horských oblastech,“ doplňuje Monika Palatková.

Česká republika je vnímána zejména jako země s bohatým historickým a kulturním dědictvím. A není divu. Jsme totiž jednou ze zemí s největší hustotou hradů, zámků a zřícenin. Turisté a výletníci vyhledávají také přírodní atraktivity. Velké pozornosti se těší třeba České Švýcarsko.

Zájem o dovolenou v tuzemsku v posledních třech letech výrazně roste. V roce 2014 přijelo do HUZ v Česku 7,5 milionů domácích turistů, v roce 2017 již 9,8 milionů.  Za dlouhodobým růstem stojí zlepšující se životní úroveň Čechů, konkurenceschopná nabídka tuzemských destinací, bezpečnostní faktory i marketingové aktivity regionálních partnerů ve spolupráci s agenturou CzechTourism.

„Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti nejvíce vytížených objektů. Data zahrnují návštěvnost domácích i zahraničních návštěvníků. Seznam přesto není vyčerpávající. Žebříček má tedy pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých cílů či provozovatelů,“ vysvětluje metodický postup sběru dat Markéta Vogelová z Institutu turismu agentury CzechTourism.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva
reklama

Produkt zdarma za recenzi?

Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Státní veterinární správa stahuje dětskou výživu s tuňákem kvůli zvýšenému obsahu rtuti

22:27 Státní veterinární správa stahuje dětskou výživu s tuňákem kvůli zvýšenému obsahu rtuti

Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z trhu dětskou výživu „Hamánek Tuňák se zeleninou …