V prvním čtvrtletí letošního roku se přitom zvyšoval jak počet přenocování zahraničních turistů, tak českých turistů mířících na tuzemskou dovolenou. Českých i zahraničních turistů přijelo do hotelů, penzionů a ostatních hromadných ubytovacích zařízení o cca 12 % více než v prvním čtvrtletí loňského roku (3, 3 mil.), celkem v České republice strávili 9, 5 milionu nocí.
„Intenzivní propagace České republiky na zahraničních trzích i v rámci domácího trhu spolu s brzkým – již březnovým - termínem velikonočních svátků přispěla v prvním čtvrtletí k navýšení turistů ve všech krajích České republiky. Nárůst hostů vykazují všechny naše regiony. Například v Karlovarském kraji, který se v minulém období potýkal s úbytkem lázeňské klientely, se počet zahraničních i domácích hostů navýšil o úctyhodných 18 %“, uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
U většiny hlavních zdrojových zemí zaznamenaly statistiky dvouciferný nárůst, nejvíce turistů (395 000) přijelo z Německa, což představuje více než 20 % nárůst oproti začátku loňského roku. „Česko je u německých turistů tradičně velmi oblíbenou destinací, zpravidla pro krátkodobé, zpravidla tří- až čtyřdenní pobyty. Zvýšený zájem o Českou republiku potvrzují i němečtí touroperátoři, např. DERTour, TUI, FTI či Frankenland Reisen. S většinou těchto partnerů jsme v předešlých letech realizovali společné marketingové aktivity, roadshow či e-learning. I na rok 2016 je naplánováno několik projektů, jejichž cílem je vzrůstající trend ještě více podpořit,“ dodává ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Německo Jiří Rosenkranz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva