CzechTourism připravil jednání se sedmi desítkami cestovních kanceláří, akce naláká turisty z 27 zemí

22.07.2017 18:05

Již podruhé se konala unikátní akce, jejímž pořadatelem je agentura CzechTourism.

CzechTourism připravil jednání se sedmi desítkami cestovních kanceláří, akce naláká turisty z 27 zemí
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Výroční incomingový workshop s mezinárodními nákupčími - Czech Republic Travel Trade Day – je největším obchodním setkáním zástupců zahraničních cestovních kanceláří s českými poskytovateli služeb v oblasti cestovního ruchu. CzechTourism propojil přes 70 zahraničních nákupčí (touroperátorů a cestovních kanceláří) z celkem 27 zemí, kteří přijeli s cílem rozšířit svou nabídku služeb a zájezdů do České republiky, s osmi desítkami českých podnikatelů a zástupců regionů.

„Akce s takto silným obchodním potenciálem jsou pro Českou republiku zásadní. Díky tomu, že je program umístěn také v regionech, se navíc následná nabídka zahraničních cestovních kanceláří rozprostře po celé České republice, a nebude soustředěna jen na nejvytíženější lokality, jakými jsou Praha či Český Krumlov,“ dodává ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Travel Trade Day letos začal na konci června studijními cestami po českých a moravských regionech, které představily nové produkty a destinace spjaté s hlavním komunikačním tématem příštího roku „100 let příběhu České republiky“. Bezprostřední zkušenost a zážitek jsou jedním z klíčových faktorů, který umožní zařadit i méně známé, nové cíle do prodejní nabídky v zahraničí.

„Mezi nové strategické trhy z pohledu příjezdového cestovního ruchu patří Indie a Izrael, kde aktuálně CzechTourism posiluje své marketingové aktivity. Izraelští touroperátoři kromě historického jádra Prahy zamířili i na Lipno, či za lokálními produkty Šumavy. Zástupci indických cestovních kanceláří navštívili Jižní Moravu (Mikulov, Brno), nákupčí z Číny se seznámili s nabídkou lázeňského trojúhelníku a golfových resortů v západních Čechách, města Tábor a Třeboň se stala cíli cest partnerů z USA či Spojeného království, skupina z Německa, Rakouska a Polska se vydala do Mladé Boleslavi za značkou Škoda a po stopách českého skla a bižuterie do Libereckého kraje. Celkem jsme v rámci akce Travel Trade Day připravili a zorganizovali dvanáct samostatných poznávacích okruhů po regionech Čech i Moravy. Poznávací cesty pro mezinárodní touroperátory a média připravujeme kontinuálně během celého roku a Českou republiku tak ročně představíme více než třem stům padesáti touroperátorům a stovce novinářů,“ dodává ředitelka odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová.

Hostování hlavní části programu letos převzala po metropoli Střední Moravy Olomouci západočeská Plzeň. Plzeňský kraj tak získal příležitost představit své největší atraktivity a novinky pro další sezónu nejen zahraničním klientům, ale oslovit také české podnikatele, kteří je mohou zařadit do své nabídky a dále distribuovat. Vedle plzeňských highlightů – Velké synagogy a Loosových interiérů se účastníci seznámili také s turistickými cíli v regionu - zámkem Zbiroh, pivovarem v Chodové Plané či poznávacím programem společnosti Bohemia Sekt. Večerní setkání zahraničních a českých účastníků akce hostil pivovar Plzeňský Prazdroj.

Dvoudenního programu se zúčastnili zahraniční nákupčí, zástupci českých regionů, podnikatelé, i ředitelé zahraničních zastoupení agentury CzechTourism, kteří na celodenním workshopu předávali své zkušenosti ze zahraničních trhů. O oba odborné workshopy připravené formou krátkých 12 minutových schůzek byl i letos enormní zájem, dohromady se konalo přes tisíc individuálních jednání.

Marketingový plán agentury pro rok 2018 poprvé představila v rámci programu akce ředitelka odboru strategie a marketingové komunikace Radana Koppová. Premiérou byl také křest nové publikace v ediční řadě CzechTourism, kterým je destinační manuál 2018. Brožura je určena pro české i zahraniční podnikatele jako prodejní nástroj, prezentuje produktové portfolio České republiky v návaznosti na komunikační téma příštího roku. Již teď se mohou nákupčí seznámit s novinkami a připravit atraktivní nabídku zájezdů pro své klienty.

„Akci obdobného významu pro incomingový cestovní ruch nikdo v České republice nepořádá. Jde o naši stěžejní aktivitu, která má za cíl zintenzivnit obchodní výměnu v cestovním ruchu mezi Českou republikou a mezinárodními zdrojovými teritorii. Czech Republic Travel Trade Day výrazně přispívá k naplňování našich hlavních cílů – zvyšovat počet turistů a to zejména těch bonitních, kteří hledají kvalitnější zájezdy. Cílem je také nasměrovat více turistů za hranice Prahy do jednotlivých regionů.

Minulý ročník představil téma baroka v České republice a v polovině letošního roku se nám už začínají vracet první výsledky. Zájezdy za českým barokem si už mohou koupit klienti rakouského tour operátora Kneissl Touristik, na podzim zveřejní novou nabídku zájezdů s barokními cíli na Moravě Naeil Tour - specialista na korejskou FIT klientelu.  V globálním měřítku vidíme výsledky našich aktivit nejen v pestřejší nabídce jednotlivých touroperátorů, dílčích příjezdových statistikách ČSÚ ale zejména v makroekonomických ukazatelích jakými jsou rostoucí objem příjmů z cestovního ruchu. Příjmy za rok 2016 stouply v meziročním srovnání o 3,5 % na celkových 154 miliard korun. Cestovní ruch je nepochybně důležitým hospodářským odvětvím, neboť je přímo navázán na další dynamicky se rozvíjejí obory - například leteckou dopravu,“ dodává ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Vyhodnocení akce Speed Marathon 2024

16:08 Policie ČR: Vyhodnocení akce Speed Marathon 2024

V pátek 19. dubna 2024 se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní ak…