CzechTrade: Dodávka dezinfekcí otevřela cestu pro export parfémů do Německa

09.12.2020 21:20

Český výrobce niche parfémů Gitano cosmetics a. s. i přes omezení spojené s pandemií koronaviru letos rozšířil svoje obchodní aktivity na německý trh.

CzechTrade: Dodávka dezinfekcí otevřela cestu pro export parfémů do Německa
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade
reklama

„Vedle spolupráce se zahraniční kanceláří CzechTrade v Düsseldorfu nám start exportu usnadnila také rychlá reakce na mimořádnou zahraniční poptávku po dezinfekcích,“ říká Vladimír Michalčík, zakladatel společnosti Gitano Cosmetics.

Koronakrize dopadla letos na jaře na podstatnou část českých podniků. V Gitano Cosmetics se manažerům společnosti podařilo zachovat chod výroby i distribuce. „Na přelomu února a března 2020 jsme pozorně sledovali zprávy o nastupujících potížích s šířením koronaviru po Evropě. Předpokládali jsme, že dojde k přijetí omezujících opatření a ještě dříve, než byla vyhlášena, jsme si vyzkoušeli práci z domova a nastavili výrobní i manažerské procesy. To se nám za dva týdny vyplatilo, protože jsme byli připraveni,“ uvádí Vladimír Michalčík.

Od podzimu 2019 byla společnost ve styku se zahraniční kanceláří CzechTrade v Düsseldorfu a s její podporou připravovala distribuci svých produktů na německý trh. „Nástup pandemie nás zastihnul ve chvíli, kdy jsme stáli před dokončením procesu navázání spolupráce se zahraničním distributorem. Mimořádná, ale o to silnější poptávka pro dezinfekci z německé strany se stala příležitostí k okamžitému zahájení prodeje do zahraničí,“ vysvětluje Adam Jareš, ředitel ZK CzechTrade v Düsseldorfu.

„Během několika málo dnů jsme dokázali adaptovat výrobní postupy a začali produkovat první dezinfekce. Díky připravenosti našich interních procesů pro práci na dálku a technologickému vybavení se nám to podařilo. Distributorovi v Německu jsme začali dodávat desetitisíce balení dezinfekcí podle jeho specifikace,“ říká Vladimír Michalčík.

V současnosti se Gitano Cosmetics vrací k distribuci svých parfémů podle původní strategie.  „Vyrábíme špičkové produkty z čistě přírodních materiálů a esencí. Těší nás, že jsme spolupráci s CzechTrade zužitkovali a pronikáme k zákazníkům v Německu. Naším prvním zbožím exportovaným k našim západním sousedům se přitom poněkud paradoxně stal výrobek, o jehož výrobě bychom běžných okolností patrně ani neuvažovali,“ uzavírá Vladimír Michalčík.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Národní muzeum: Hranice je jen slovo – nová výstava na velmi aktuální téma

22:07 Národní muzeum: Hranice je jen slovo – nová výstava na velmi aktuální téma

Muzeum české loutky a cirkusu v Prachaticích se 15. června opět otevřelo a své návštěvníky přivítalo…