Chceme přilákat pozornost malých a středních firem, vzbudit v nich zájem o exportování produktů nebo služeb a vyrovnat se tak s poklesem domácí poptávky,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Struktura světové ekonomiky a obchodní vztahy se letos zásadně změnily. „Rádi bychom v českých firmách vzbudili tzv. globální byznysový náhled. Pro firmy je důležité diverzifikovat skladbu svých odběratelů, přemýšlet o obsluhování většího trhu, než je pouze ten domácí. Naši exportní konzultanti dokáží zprostředkovat informace z konkrétních trhů a zároveň poradit, jak na ně vstoupit,“ vysvětluje Doležal a dodává: „Každá krize je i příležitost. Zpřetrhání dosavadních obchodních vazeb vytváří nové příležitosti pro tuzemské exportéry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tisková zpráva