CzechTrade rozšířil celostátní aktivity o regionální konzultace, v loňském roce jich proběhlo 1500

11.02.2018 19:45

Agentura pro podporu exportu CzechTrade začala od loňského roku poskytovat konzultační služby na regionální úrovni. Ve spolupráci s agenturou CzechInvest nabízí konzultace firmám, které plánují exportní aktivity, ve všech regionech České republiky. Během prvního roku spolupráce obou institucí se po celé České republice uskutečnilo na 1500 konzultací.

CzechTrade rozšířil celostátní aktivity o regionální konzultace, v loňském roce jich proběhlo 1500
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade
reklama

Díky konzultantům v regionech se mohou podnikatelé poradit o plánovaných exportních aktivitách přímo ve své lokalitě. Pracovníci CzechInvestu, kteří působí jako zástupci agentury CzechTrade, s podnikateli nejprve proberou možnosti a podmínky vstupu na zahraniční trhy. „Prvotní kontakt s regionálními konzultanty podnikatelům usnadní rozhodování o vstupu na konkrétní zahraniční trh. Přímo ve svém regionu se dozvědí veškeré relevantní informace, které by jinak museli zjišťovat na několika místech. Dochází tak k významné úspoře času i nákladů,“ vysvětluje generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal. V případě zájmu pak konzultanti podnikatele přesměrují na příslušné oborové specialisty v konzultačních týmech v centrále CzechTradu nebo na vedoucí zahraničních kanceláří.

„První rok spolupráce s regionálními kancelářemi CzechInvestu byl úspěšný, celkem proběhlo 1 502 konzultací,“ říká Radomil Doležal. Jednání měla formu osobních schůzek, telefonických konzultací či e-mailové korespondence. Zájem o další následnou spolupráci s agenturou CzechTrade se pak v průběhu roku zvyšoval. „Oproti prvnímu kvartálu loňského roku byl v posledním čtvrtletí zájem firem o další komunikaci s CzechTradem více než dvojnásobný. Celkem jsme zaznamenali zájem 407 podniků,“ dodává Doležal.

V rámci regionu se pravidelně konají konzultační dny CzechTrade a CzechInvest, kterých se účastní i odborníci z centrály agentury CzechTrade se zaměřením na specifická odvětví podnikání. Benefitem je bezplatná účast na těchto akcích. „V loňském roce se jich podařilo uskutečnit celkem 154, nejvíce ve druhém a čtvrtém kvartálu,“ informuje Radomil Doležal. Konzultanti také navštěvují firmy přímo v lokalitách jejich podnikání – jedná se o unikátní šanci, jak se rychle a bez dodatečných nákladů komplexně informovat o možnostech podpory vývozu.

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. Více ZDE

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Na bezpečnost provozu na D1 dohlíží úsekové měření rychlosti

22:31 Ministerstvo dopravy: Na bezpečnost provozu na D1 dohlíží úsekové měření rychlosti

Dodržování osmdesátikilometrové rychlosti začne od pondělí hlídat první sada detekčních kamer na mod…